Blizzard Entertainment ma dobre wieści dla graczy, którzy wciąż bawią się przy Diablo 4. Gra dziś stanie się jeszcze bardziej atrakcyjna od strony wizualnej. Jak to możliwe?
Najnowsza aktualizacja oprogramowania, oznaczona numerem 1.3.5, dostępna od 26 marca, zwiastuje prawdziwą rewolucję w doświadczaniu światła i cienia w Sanktuarium. Dzięki takim rozwiązaniom graficznym, jak ray tracing, gra powinna stać się znacznie bardziej atrakcyjna (a przecież już do tej pory robiła pod tym względem więcej niż przyzwoite wrażenie).
Aktualizacja przynosi szczegółowe udoskonalenia w obszarze cieni i odbić dzięki technologii ray tracing. Śledzenie promieni – słowem wyjaśnienia dla osób nieznających zagadnienia – pozwala na realistyczne odwzorowanie sposobu, w jaki światło odbija się od obiektów i tworzy cienie. Dzięki niej cienie rzucane przez drzewa czy postacie w grze zyskują na naturalności, a odbicia w wodzie czy na lustrzanych powierzchniach stają się bardziej realistyczne.
Ponadto Blizzard zaktualizował technikę ambient occlusion, która odpowiada za realistyczne zaciemnienie obszarów niedostępnych bezpośrednio dla światła, oraz cienie kontaktowe, poprawiające jakość cieniowania bezpośrednio przy postaciach graczy, NPC-ach oraz potworach.
Niestety, korzystanie z powyższych dobrodziejstw będzie wymagało nie lada sprzętu. Aby w pełni cieszyć się nowościami wizualnymi na PC, gracze będą musieli wybrać opcję “Ultra Quality” w ustawieniach graficznych. Na konsolach sprawa jest nieco prostsza – wystarczy wybrać “Ulepszone efekty wizualne” w menu opcji gry. Warto zaznaczyć, że dla zachowania płynności rozgrywki włączenie ulepszonych efektów wizualnych na konsoli ograniczy wyświetlanie do 30 klatek na sekundę. Na pecetach takiego ograniczenia nie będzie… poza tym wynikającym ewentualnie z niewystarczających możliwości twojego peceta.
Gracze dysponujący najnowszymi kartami GeForce RTX serii 40 mogą spodziewać się jeszcze lepszych efektów dzięki technologii NVIDIA DLSS 3 Frame Generation, która umożliwia maksymalizację liczby klatek na sekundę bez utraty jakości graficznej. Technologia NVIDIA Reflex, obecna na kartach GeForce, obiecuje zmniejszenie opóźnień systemowych, co w dynamicznej rozgrywce Diablo IV może mieć duże znaczenie.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS