33 minuty temu
Kiedy w czerwcu 2023 roku Tencent wypuścił Undawn, sieciowy shooter o tematyce zombie z otwartym światem, na platformy mobilne i pecety, można było wyczuć spore zainteresowanie. Spore, ale i… bardzo chwilowe.
Gra promowana była przez samego Willa Smitha, aktora z Oskarem na koncie, co dodatkowo miało podkręcić zainteresowanie. Niestety, pomimo tak dużego wsparcia, Undawn zniknął z radarów graczy niemal natychmiast po premierze, stając się jedną z największych porażek roku.
Według raportu Reutersa z marca, gra przyniosła jedynie 287 000 dolarów dochodu – to zaledwie 0,2% z zainwestowanych prawie 140 milionów dolarów. Z takim wynikiem Undawn może być uznana za spektakularną klapę. Ale co dokładnie poszło nie tak?
Marketing Undawn zdaje się być jednym z głównych problemów. Gra nie otrzymała wystarczającej promocji, co sprawiło, że wielu potencjalnych graczy nawet nie wiedziało o jej istnieniu. Media społecznościowe zalewane są pytaniem: “Czy tylko ja nie wiedziałem o tej grze?”. Ponadto ostatnie wideo na oficjalnym kanale gry na YouTube datowane jest na październik 2023 roku, co sugeruje brak działań marketingowych po premierze.
Nazwa Undawn również nie przyciągnęła uwagi. Jest ona zbyt podobna do innych tytułów z gatunku, co mogło sprawić, że gra zlała się z tłem. Will Smith, promując grę na swoim kanale na YouTubie w maju 2023 i odgrywając w niej główną rolę, niestety też nie przekonał do siebie graczy. Pomimo gwiazdorskiego nazwiska, liczba aktywnych graczy szybko spadła, osiągając szczyt przy zaledwie 8531 użytkownikach.
Z powodu fiaska Undawn Tencent redefiniuje swoje podejście do produkcji gier. Firma zdecydowała się skupić na mniejszej liczbie projektów o większym bu … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS