A A+ A++

Francuzi zaprezentowali właśnie nową generację Peugeota E-5008, podkreślając możliwości jego elektrycznego napędu. Na szczęście w gamie znajdziemy także wersje spalinowe. Coś mi jednak podpowiada, że główne zainteresowanie, przynajmniej w Polsce, skupi się na jednym tylko silniku.

Peugeot E-5008 ma wyraźnie większe nadwozie

Nowy Peugeot E-5008 powstał na platformie STLA Medium i jako pierwszy model korzysta z, jak to określił producent, rozszerzonej jej konfiguracji. Samochód mierzy 479 cm długości, jest więc o 15 cm dłuższy od poprzednika. Zapowiada to wyraźnie większą przestrzeń we wnętrzu, tak samo jak naprawdę spory rozstaw osi wynoszący 290 cm (+6 cm). Co ciekawe sam Peugeot nie do końca chyba wie, do którego segmentu przyporządkować nowe 5008 – w jednym miejscu nazywa go “SUV-em klasy wyższej”, aby w innym stwierdzić, że “trzeci rząd siedzeń wyznacza nowy standard w segmencie C-SUV pod względem komfortu”.

Kompakty faktycznie nie słyną ze swojej przestronności w trzecim rzędzie, ale różnie z tym bywa także w klasie średniej, do której 5008 realnie przynależy. Producent zapewnia jednak, że ilość miejsca nad głowami jest wystarczająca nawet dla dorosłych podróżnych, a miejsca trzeciego rzędu wykończono grubymi i miękkimi poduszkami, co ma podkreślać, że nie potraktowano ich po macoszemu.

Peugeot podkreśla także możliwość całkowitego przesunięcia do przodu tylnej kanapy, dzięki czemu zajmowanie miejsca w trzecim rzędzie ma być wyjątkowo łatwe. Niestety “tylnej kanapy” – zrezygnowano ze stosowanych w poprzedniku niezależnych foteli, wprost wziętych z minivana, pozwalających na większe możliwości aranżacji wnętrza oraz jednoczesne wpięcie trzech fotelików. Zdecydowano się jednak na podzielenie kanapy na trzy części w proporcjach 40/20/40.

Nowy Peugeot E-3008 ma zasięg jak “benzyniak”. Czy jeździ lepiej niż wygląda?

Nadwozie i wnętrze nowego E-5008 wyglądają znajomo

Podobnie jak w przypadku poprzedniej generacji 3008 oraz 5008 również nowe odsłony tych modeli są do siebie bliźniaczo podobne. Z przodu są one nie do odróżnienia i dopiero rzut oka na linię boczną podkreśla różnice między nimi. Obecne 3008 jest SUV-em w stylu coupe, podczas gdy linia dachu 5008 nie opada do samego końca. W przeciwieństwie jednak do poprzednika, tylna szyba nie jest ustawiona pionowo, co ma nadać sylwetce nieco dynamizmu.

Oryginalna stylistyka nadwozia idzie w parze z fantazyjnie zaprojektowanym kokpitem, znanym już z 3008. Kierowca ma przed sobą dwa złączone ze sobą ekrany o przekątnej 21 cali, a z prawej strony kierownicy umieszczono dodatkowy wyświetlacz z konfigurowalnymi skrótami. Obsługę samochodu ma ułatwiać także asystent głosowy, wykorzystujący ChatGPT.

Peugeot E-5008 – wersje silnikowe

Peugeot zaprezentował swoją nowość jako E-5008, co wskazuje na napęd elektryczny i rzeczywiście na niego położono największy nacisk. Samochód dostępny będzie w trzech wariantach zasilanych prądem:

Peugeot E-5008 – wersje silnikowe

silnik elektryczny elektryczny 2x elektryczny
moc 210 KM 230 KM 320 KM
moment obrotowy 345 Nm 345 Nm 345 Nm + 170 Nm
bateria 73 kWh 98 kWh 73 kWh
zasięg 500 km 660 km 500 km

Dla osób, które nie są zainteresowane elektrycznym rodzinnym SUV-em (co w Polsce oznacza zdecydowaną większość), przygotowano dwie wersje spalinowe. Co ciekawe w oficjalnym komunikacie też n … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOlimpia Sulęcin z 3 punktami w dwóch meczach. Podsumowanie ostatnich wyników
Następny artykułMajówka 2024. Najgorętsze kierunki podróży. Jest ich aż siedem [FOTO]