A A+ A++

Sobotnia sesja na torze w Australii może okazać się kluczowa pod kątem ustawień bolidów do kwalifikacji oraz wyścigu, ponieważ kierowcy będą mogli dzisiaj zweryfikować wszystkie przetworzone w piątek dane. Problem w tym, że pogoda w Australii przez jedną noc nieco się zmieniła a temperatura toru spadła o kilka stopni Celsjusza.

Pierwsze mierzone okrążenie podczas ostatniej sesji treningowej przejechał Sergio Perez z Red Bull Racing. Meksykanin ustanowił czas 1:19,206 na pośrednich oponach, który natychmiast został poprawiony przez jego zespołowego partnera, Maxa Verstappena.

Kierowcy Red Bulla jako jedyni wyjechali na tor podczas pierwszych dziesięciu minut sesji i wymieniali się na przemian pierwszymi pozycjami. Holender ustalił ostatecznie czas na poziomie 1:17,100, czekając na odpowiedź ze strony ich największych rywali w Australii, czyli zespołu Ferrari.

Po kilkunastu minutach sesji kolejni kierowcy zaczęli wyjeżdżać na tor, w tym wspomniani wcześniej zawodnicy włoskiego zespołu. Pierwszy z nich reprezentatywne okrążenie przejechał Carlos Sainz, który zdołał wyprzedzić oba Red Bulle i wykręcił najlepszy do tej pory czas weekendu – 1:16,791. Swoje szybkie okrążenie wykonał również Charles Leclerc, który dołączył na czele do swojego zespołowego partnera, tracąc niecałe 0,3 sekundy.

Na miękkich oponach pojawili się na torze kierowcy Mercedesa, którzy wczoraj nie pokazali się na torze z dobrej strony. W szczególności na samochód narzekał w piątek Lewis Hamilton, któremu zainstalowano ekstremalne ustawienia w celu znalezienia optymalnej konfiguracji na resztę weekendu. Zarówno George Russell, jak i Hamilton pomimo miększej mieszanki opon tracili do czołówki treningu ponad jedną sekundę.

Siedmiokrotny mistrz świata nie mógł uwierzyć, kiedy usłyszał przez radio o różnicy, jaka dzieli go od zawodników Red Bulla i Ferrari. Zapytał swojego inżyniera, skąd wynika aż taka różnica na co Peter Bonnington odpowiedział, że połowę tego czasu tracą na prostych.

Spoglądając na tabelę czasów w połowie treningu ciężko jednak było znaleźć podstawy do tego, aby skreślać Mercedesa przed kwalifikacjami i wyścigiem. Russell i Hamilton na tym etapie zajmowali piątą i szóstą pozycję, będąc przed zespołami Aston Martin i McLaren, którzy zdają się być ich największymi rywalami w stawce na ten moment.

Przeczytaj również:

Dobre okrążenie na miękkich mieszankach opon, kiedy zegar pokazywał 20 minut do końca sesji, przejechał Alexander Albon, który w bardzo kontrowersyjnych warunkach przejął w dniu wczorajszym bolid od Logana Sargeanta, który nie weźmie udziału podczas Grand Prix Australii. Taj zmieścił się pomiędzy kierowcami Mercedesa i Astona Martina, meldując się na ósmej pozycji.

W samym ogonie stawki podczas sobotniego treningu były zespoły Stake, Alpine oraz RB. Szczególnym zawodem dla Australijskich kibiców musi być postawa Daniela Ricciardo, który regularnie w tym sezonie przegrywa rywalizację z Yukim Tsunodą i daje podstawy do krytyki jego poczynań na torze.

Końcówka treningu była bardzo intensywna, ponieważ większość kierowców wyjechała na swoją ostatnią próbę szybkiego okrążenia przed kwalifikacjami, przez co na torze zrobił się spory tłok.

Pomimo wielu prób, które podjęli zarówno Hamilton, Russell, Leclerc jak i kierowcy Red Bulla nikt nie był w stanie przebić czasu Sainza, który uzyskał czas na pośrednich oponach. Verstappen przekazał swojemu inżynierowi wyścigowemu, że nie jest w stanie pojechać szybciej na miękkich oponach niż na pośrednich.

Holender po narzekaniach na opony zdołał rzutem na taśmę poskładać swoje okrążenie i przebić czas Sainza, uzyskując czas 1:16,734. Kiedy wydawało się, że to kierowca Red Bulla wygra trening, z ostatecznym ciosem przyszedł Leclerc przejeżdżając 0,020 sekundy szybciej od Holendra i wygrywając ostatni przed kwalifikacjami trening, potwierdzając gotowość Ferrari do walki o pole position.

Wyniki trzeciego treningu

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZAPROSZENIE: Briefing prasowy MEVO
Następny artykułLeclerc minimalnie szybszy do Verstappena przed sesją kwalifikacyjną