Od 1954 roku Adidas był nieodłącznym partnerem niemieckiej drużyny narodowej, “towarzyszył” w jej największych sukcesach i najtrudniejszych chwilach. Jednak, nawet najtrwalsze związki czasami się rozpadają – nie inaczej jest w tym przypadku.
Niemiecka firma była obecna na boiskach od 1954 roku, jako sponsor techniczny reprezentacji Niemiec. Podczas mistrzostw świata w 1966 i 1970 choć Niemcy występowali w koszulkach Umbro, to reszta ich wyposażenia należała do Adidasa. W latach 70. reprezentacja rywalizowała w strojach marki Erima, będącej częścią rodziny Adidas – przypomina serwis sport.tvp.pl.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jak ogłosiła niemiecka federacja teraz, po wielu latach partnerstwa, przyszedł czas na zmianę. Adidas ustąpił miejsca Nike jako nowy oficjalny sponsor techniczny reprezentacji Niemiec. Początek nowej ery będzie miał miejsce już w 2027 roku.
Umowa z Nike będzie obowiązywać co najmniej do końca 2034 roku i obejmie wszystkie niemieckie reprezentacje, od kobiecych po młodzieżowe i juniorskie.
DFB rozstanie się z Adidasem i będzie wyposażony przez Nike od 2027 roku. Umowa początkowo obowiązuje do 2034 roku i obejmuje wszystkie drużyny narodowe, mając na celu “promowanie niemieckiego futbolu jako całości”, zgodnie z oficjalnym komunikatem federacji – Bayern & Germany poinformował na platformie X.
Według ekspertów, amerykańska firma będzie rocznie płacić Niemcom 70 milionów euro, co w dużej mierze mogło przyczynić się do jej zwycięstwa nad ofertą Adidasa – informuje portal onet.pl. To nie pierwszy wypadek, gdy na boisko wkroczyły pieniądze, sentyment i tradycja musiały z niego zejść.
Do nowych strojów reprezentacji Niemiec z charakterystyczną łyżwą zamiast trzech pasków, będzie trzeba się przyzwyczaić – podsumowuje serwis sport.tvp.pl.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS