Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała najkorzystniejszą ofertę na realizację 22-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S11 Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik. Cała trasa S11 ma w przyszłości pozwolić na przejechanie z Pomorza na Śląsk w pięć godzin.
Przetarg na budowę 22-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S11 został ogłoszony w październiku zeszłego roku. Głównym kryterium przy wyborze cena (jego wartość to 55 proc.). Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zwracała również uwagę na kryteria pozacenowe. Chodzi tutaj o przedłużenie gwarancji m.in. na ekrany akustyczne i obiekty mostowe (40 proc.) oraz zagospodarowanie destruktu asfaltowego (5 proc.). W sumie wpłynęło osiem ofert. GDDKiA zdecydowała ostatecznie o wyborze najtańszej z nich – złożonej przez konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud. Opiewa ona na blisko 853,5 mln złotych.
Zadaniem wyłonionego wykonawcy będzie zaprojektowanie i wybudowanie liczącego 22 km fragmentu S11 Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik. Na wykonanie inwestycji firmy będą miały 39 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych). Jeśli pozostałe firmy biorące udział w przetargu nie odwołają się od decyzji GDDKiA, a uprzednia kontrola Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych nie wykaże nieprawidłowości podpisanie umowy będzie możliwe w drugim kwartale tego roku.
Jak deklarowała w październiku GDDKiA, nowa trasa ma ułatwić wjazd od północy do Poznania i autostrady A2. Droga połączy się z zachodnią obwodnicą stolicy Wielkopolski. W ramach inwestycji wykonane mają być dwa węzły drogowe: Oborniki i Chludowo. Ponadto zbudowanych zostanie 37 obiektów inżynierskich, w tym wiadukty, mosty czy przejścia dla zwierząt. Pojawią się także dodatkowe jezdnie do obsługi ruchu przy drodze S11, a także dwa Miejsca Obsługi Podróżnych zlokalizowane w okolicach Obornik.
Do 2030 roku cała trasa S11 połączy leżący na Pomo … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS