Prezes Urzędu Kontroli Konkurencji i Konsumentów zobowiązał firmę WEIP do zwrotu klientom pieniędzy za niesłusznie wystawione wezwania do zapłaty “opłaty dodatkowej” z powodu braku biletu parkingowego. To efekt skarg kierowców, którzy zarzucali firmie nieuczciwe praktyki.
WEIP to ogólnopolski operator parkingów komercyjnych, m.in. przy szpitalach i centrach handlowych. Kierowcy wielokrotnie skarżyli się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na nieuczciwe praktyki firmy. Przykładowo – przedsiębiorca nakładał opłaty dodatkowe, nawet jeżeli klient w złożonej reklamacji udowodnił, że dysponował ważnym biletem parkingowym. Chodziło o sytuacje, gdy bilet nie był umieszczony w widocznym miejscu za szybą pojazdu, bo np. spadł na wycieraczkę podczas zamykania drzwi..
UOKiK zwraca też uwagę, że firma stosowała w regulaminach niezgodne z prawem zapisy. Przykładowo – w przypadku nieuiszczenia opłaty dodatkowej groziła wszczęciem wobec kierowcy, na jego koszt, postępowania windykacyjnego i egzekucyjnego.
Firma miała też wprowadzać kierowców w błąd, co do formy złożenia reklamacji. Zgodnie z obowiązującymi przepisami ta może być zgłoszona chociażby mailowo lub osobiście. Tymczasem w regulaminach sugerowano, że kierowcy mogą jedynie wysłać list pocztą lub skorzystać z formularza na stronie internetowej.
Teraz – decyzją prezesa Prezes UOKiK – firma WEIP musi oddać kierowcom niesłusznie pobrane od nich opłaty dodatkowe. Co ważne – decyzja jest pra … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS