Chcemy przenieść z części grantowej KPO do części pożyczkowej inwestycje, których celem jest zwiększenie produkcji pojazdów niskoemisyjnych – powiedział we wtorek wiceminister w MFiPR Jan Szyszko. Jesteśmy jeszcze przed decyzją, jak realizować nabory w ramach tej inwestycji – dodał.
„Jedną z rzeczy, którą chcemy zaproponować Komisji Europejskiej, jest przeniesienie z części grantowej do pożyczkowej inwestycji, których celem jest zwiększenie produkcji pojazdów niskoemisyjnych. To jest ta część KPO, którą popularnie określa się +Izera+, ale słowo +Izera+ nigdy nie istniało w KPO” – powiedział we wtorek wiceminister funduszy i polityki regionalnej Jan Szyszko.
Dodał, że „po prostu zakładano, że to oczywiste, że rząd na to da pieniądze”. Przypomniał, że chodzi o ok. 5 mld zł.
„Nie chcemy z tego rezygnować, ale jako że jest to jedna z najbardziej rynkowych inwestycji, to powinna być realizowana w ramach części pożyczkowej. Jesteśmy jeszcze przed decyzją, jak realizować nabory w ramach tej inwestycji” – stwierdził Jan Szyszko.
Wyjaśnił, że nie jest wykluczone przekazanie środków na fabrykę, która miałaby budować samochody elektryczne w Polsce, bo „jeśli fabryka nie powstanie w Polsce, to firma pójdzie do Belgii czy do innego kraju”.
„Ale jest jeszcze druga ścieżka, rynkowa, czyli przeznaczenie tych pieniędzy na firmy, które już istnieją i które produkują pojazdy niskoemisyjne, a więc wszystko – od ciężarówek po hulajnogi” – dodał.
Powiedział także, że w tej rynkowej części będzie mogła brać udział firma Elektromobility Poland, czyli spółka, która ma budować fabrykę produkującą Izerę. Podkreślił jednak, że decyzji strategicznej jeszcze nie ma.
autor: Marek Siudaj
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS