A A+ A++

Dochodzenie Komisji Europejskiej dotyczy sprawdzenia, czy na serwisie AlieExpress nie są rozpowszechniane nielegalne produkty, takie jak podrabiane leki i nieskuteczne suplementy diety.

Decyzja wynika z uprawnień przyznanych KE na mocy ustawy o usługach cyfrowych DSA (Digital Service Act – Akt o usługach cyfrowych), która nakłada na firmy obowiązek podjęcia działań w celu zwalczania nielegalnych i szkodliwych treści i działań na swoich platformach.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jest odpowiedź AlieExpress

AliExpress w reakcji stwierdził, że przestrzega wszystkich obowiązujących zasad i przepisów na rynkach, na których działa.

“Współpracowaliśmy i nadal będziemy współpracować z odpowiednimi organami, aby upewnić się, że przestrzegamy obowiązujących norm, i będziemy nadal zapewniać, że będziemy w stanie spełnić wymagania DSA. AliExpress dokłada wszelkich starań, aby stworzyć bezpieczny i zgodny z przepisami rynek dla wszystkich konsumentów” – stwierdziła firma w oświadczeniu cytowanym przez Reutera.

Serwisowi AlieExpress grozi kara w wysokości do 6 proc. światowego obrotu, jeśli Komisja Europejska uzna, że firma rzeczywiście naruszyła zasady DSA.

W czwartek Komisja wysłała także wnioski o udzielenie informacji do serwisów Bing, Google, Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok i X w związku z wykorzystaniem przez nie sztucznej inteligencji.

Czym jest konstytucja internetu DSA?

17 lutego 2024 r. wszedł w życie akt DSA, nazywany często konstytucją internetu, która jeszcze bardziej będzie chronić konsumentów w sieci. Akt wprowadza nową definicję platformy internetowej – będą to te podmioty, których główną działalność stanowi umożliwianie użytkownikom przechowywanie i rozpowszechnianie informacji. Chodzi tutaj przede wszystkim o serwisy społecznościowe, m.in. Facebook, Instagram, Tiktok.

W ramach nowych obowiązków największe platformy internetowe będą musiały m.in. ustanowić podlegające audytom plany zmniejszenia ryzyka systemowego, jakie wiąże się z ich działalnością (dezinformacja, manipulacje wyborcze, cyberprzemoc i inne), udostępniać badaczom i instytucjom państwowym dane dotyczące ich działalności, wprowadzić mechanizm umożliwiający użytkownikom dokonanie wyboru czy chcą otrzymywać reklamę targetowaną – informowała Komisja Europejska.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKampania „Dajemy słowo: siostrzeństwo”. Marka Answear.LAB zaprasza dziennikarzy, pisarzy i językoznawców do działania na rzecz siostrzeństwa!
Następny artykułKrótka przerwa w działaniu Krakowskiego Portalu Podatnika