Mimo perturbacji na rynku samochodów elektrycznych rok 2023 był całkiem udany dla Volkswagena. Koncern zanotował wzrost sprzedaży, przychodów i zysku.
W 2023 roku sprzedaż marek Volkswagen Samochody Osobowe, Volkswagen Samochody Dostawcze, Skoda, Seat i Cupra na świecie (poza Chinami) sięgnęła 4,8 mln samochodów, co jest wynikiem o 0,7 mln lepszym niż w 2022 roku (+19 proc.). Przychody ze sprzedaży wzrosły jeszcze bardziej, bo o 21 proc. (ze 113,8 do 137,8 mld euro). Jeszcze większe wrażenie robi wzrost zysku operacyjnego (z 4 do 7,3 mld euro), który wyniósł 80 proc.
Sprzedaż Volkswagena (samochody osobowe) w 2023 roku wyniosła 2,5 mln samochodów (+13 proc.), Skody – 866 tys. (+18,5 proc), a Seata (razem z Cuprą) – 602 tys. (+28 proc). Natomiast Volkswagen Samochody Dostawcze sprzedał 423 tys. aut (+25 proc.).
Koncern prowadzi szereg programów, których celem jest zmniejszenie kosztów, m.in. poprzez bliską współpracę pomiędzy markami.
W tym roku Volkswagen zakłada dalszy wzrost sprzedaży, (np. na rynku amerykańskim), ale zdaje sobie sprawę, że to będzie trudny czas, m.in. z powodu rosnącej konkurencji z Chin, wyzwań politycznych, czy kolejnych niezbędnych inwestycji, związanych z transformację na napędy elektryczne. Z tego względu koncern będzie się skupiał na samochodach, które rokują dużą sprzedaż, nie należy liczyć na pojazdy niszowe, jak np. kabriolety.
W Volkswagenie nadal wierzą w elektromobilność. Chociaż prognozy dotyczące europejskiego rynku samochodów elektrycznych na rok 2024 nie są korzystne (po raz pierwszy w historii rynek aut bateryjnych ma się skurczyć), to koncern nie zamierza zawracać z raz obranej drogi. Przeciwnie – do 2027 ma zostać wprowadzonych do sprzedaży 11 elektrycznych Volkswagenów, przy czym liczba ta obejmuje pokazane niedawno modele ID.7 i ID.7 Tourer.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS