A A+ A++

Powstała przy FIA, specjalna grupa robocza przekazała niedawno swoje propozycje na najbliższą przyszłość rajdów najwyższego szczebla.

Z niemal natychmiastowym skutkiem zrezygnowano w samochodach Rally1 z zestawów hybrydowych. Wraz z początkiem sezonu 2025 na oesach pojawią się zmienione auta tej grupy, prawdopodobnie z mniejszą zwężką oraz uboższym pakietem aerodynamicznym.

Czytaj również:

Jednym z pomysłów grupy roboczej – dowodzonej przez Davida Richardsa i Roberta Reida – jest „dozbrojenie” aut Rally2 (stworzenie tzw. Rally2 Plus), tak aby zbliżyć je osiągami do zmienionych Rally1. Pakiet ma zawierać zmieniony układ wydechowy, zmodyfikowaną aerodynamikę, większą zwężkę oraz łopatki do zmiany biegów. Sugerowany koszt to 5000 euro.

Richards wyjaśnił, że krok z Rally2 Plus ma dać kierowcom aspirującym w przyszłości do zupełnie nowych Rally1 (od 2026 roku) szansę na rywalizację w przyszłym roku z odmienionymi samochodami królewskiej klasy.

– Jeśli mam być szczery, jest to generalnie taki kompromis – przyznał Richards w rozmowie z wybranymi mediami, w tym z Motorsport.com. – To pewna możliwość stworzona na potrzeby najbliższych przejściowych lat.

– Generalnie ktoś dysponujący autem Rally2 mógłby rywalizować na podobnym poziomie, co Rally1. Po prostu wydaje nam się, że dopóki zupełnie nowe przepisy [Rally1] nie zaczną obowiązywać, nikt nie zakupi obecnego samochodu Rally1. A ten pakiet umożliwi chętnym ulepszenie auta Rally2 i uzyskanie podobnych osiągów. Nie będzie to jednak to samo. Rally1 nadal będą królewską klasą.

Poza „suchym” pomysłem, związanym z Rally2 Plus, obecnie nie wiadomo zbyt wiele, na przykład, jak załogi posiadające takie samochody byłyby klasyfikowane. Wykluczenie z WRC 2 wydaje się być koniecznością.

Czytaj również:

O idei wypowiedział się Jari-Matti Latvala, szef rajdowego zespołu Toyoty, która wprowadziła niedawno na rynek GR Yarisa Rally2.

– Ogólnie rzecz biorąc, uważam to za dobry pomysł – przyznał Latvala w rozmowie z Motorsport.com. – Unikałbym jedynie łopatek. Po prostu jeśli chce się rywalizować w tej samej klasie z Rally1, samochody muszą być równe. Jeśli w Rally1 jest sekwencyjna skrzynia biegów [bez łopatek], w Rally2 też musi taka być.

– Samochody Rally2, które wyposażone w kit mogą się ścigać z Rally1, to pozytyw, ponieważ poprawi się stan liczbowy. Być może wzbudzi to też zainteresowanie niektórych producentów.

– Jeśli o nas chodzi, szczerze powiedziawszy jeszcze nie rozważaliśmy stworzenia kitu. Musimy dostać, tak to ujmijmy, bardziej solidną podstawę w przepisach. I wtedy się nad tym zastanowimy.

Czytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPGE GiEK Skra zagra we własnej hali – warto przyjść i kibicować!
Następny artykułWybory samorządowe. KO poprze jednak Sutryka?