Małe grupy, nacisk na umiejętności komunikacyjne, ciekawostki o krajach anglojęzycznych, metody aktywizujące uczestników – dodatkowa nauka języka angielskiego w takiej formule sprawdza się w krakowskich szkołach podstawowych. Jest w całości finansowana przez miasto w ramach programu Future4Me. I będzie kontynuowana także w roku szkolnym 2024/2025.
Kilka lat temu Miasto Kraków, z myślą o najmłodszych uczniach, opracowało i wdrożyło innowacyjny program nauki języka angielskiego, który od roku szkolnego 2022/2023 realizowany jest pod nazwą Future4Me. To oferta dodatkowych zajęć, które wzbogacają realizowany w szkole program nauczania tego języka.
Co je wyróżnia? Grupy liczą co najmniej 10 dzieci, zajęcia mają charakter konwersatoryjny, uczniowie pracują metodą projektową, poznają historię, literaturę i kulturę innych krajów, a pomagają im w tym nowoczesne media i współpraca ze szkołami zagranicznymi. W ramach projektu organizowane są też dni kultury krajów anglojęzycznych oraz międzynarodowe debaty oksfordzkie poruszające ciekawe z punktu widzenia młodzieży tematy kulturalne i historyczne.
Obecnie program Future4Me daje szkołom możliwość sfinansowania do 3 dodatkowych godzin zajęć języka angielskiego tygodniowo dla danego oddziału (klasy). Dyrektorzy najczęściej wnioskują o przydzielenie 2 godzin, ponieważ łącznie z 3 godzinami realizowanymi już w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych daje to uczniom sporą, pięciogodzinną dawkę angielskiego tygodniowo. Jedyna zmiana, jaka nastąpi od przyszłego roku szkolnego, to umożliwienie dyrektorom organizacji zajęć także w wymiarze 1 godziny tygodniowo, dzięki czemu uda się objąć wsparciem także te szkoły, które ze względów kadrowych czy lokalowych chciałyby przystąpić do programu w takim właśnie zakresie.
W bieżącej edycji programu uczestniczą 74 samorządowe szkoły podstawowe. Zgłoszenia do programu przyjmowane są co roku – dyrektorzy szkół zwracają się do Wydziału Edukacji z wnioskiem o przyznanie dodatkowych godzin. Future4me! krakowski program nauki języka angielskiego w szkołach podstawowych – kontynuacja 2024/2025 – Portal Edukacyjny.
pokaż metkę
Autor:
Małgorzata Tabaszewska
Osoba publikująca:
Marcin Drobisz
Podmiot publikujący:
Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji:
2024-03-12
Data aktualizacji:
2024-03-13
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS