Odcinek kwalifikacyjny, choć miał swój kilkuletni epizod w WRC, to w mistrzostwach Europy na stałe dołączył do formatu rajdowego weekendu. Od początku 2014 roku towarzyszy każdej rundzie FIA ERC.
Do tej pory czołowe załogi odcinka kwalifikacyjnego (najpierw przeznaczonego dla wszystkich priorytetowych załóg, później tylko dysponujących samochodami grupy Rally2) wybierały sobie pozycję na trasie. Zwykle robiła to pierwsza piętnastka.
W sezonie 2024 zrezygnowano z tego wyboru, a kolejność startowa wynikać będzie bezpośrednio z rezultatów kwalifikacji. Podczas rund asfaltowych załogi aut Rally2 wyjadą na trasę pierwszego etapu zgodnie z ich wynikami, natomiast podczas rajdów szutrowych kolejność zostanie odwrócona tak, aby najszybsi na odcinku kwalifikacyjnym mieli korzystną dla siebie, odległą pozycję.
Z bardziej „kosmetycznych” zmian wszystkie załogi z priorytetem ERC 1 (auta Rally2) będą pierwszego dnia rywalizacji (niezależnie od nawierzchni) startować co 2 minuty. Z kolei podczas drugiego etapu czołowa piętnasta ruszać będzie co 2 minuty, a reszta co minutę. Ze względu na transmisję do 2 minut zwiększono także odstępy na odcinku kwalifikacyjnym.
Przegrupowanie przed Power Stage wydłużono z 40 do 50 minut, tak aby była szansa umieścić w transmisji przynajmniej liderów ERC Junior.
José Antonio Suárez, Alberto Iglesias Pin
Autor zdjęcia: Tomasz Kaliński
W klasyfikacji zespołowej zdobywać punkty dla swojej ekipy może którakolwiek załoga z priorytetem ERC, niezależnie od grupy samochodu. Z kolei w Tyre Trophy punkty dla danego producenta opon przywiozą dwie najwyżej sklasyfikowane załogi w samochodach Rally2
Sezon FIA ERC 2024 ruszy w drugi weekend kwietnia od Rajdu Węgier.
Polecane video:
Oglądaj: Rallye Tierras Altas de Lorca 2024
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS