rozwiń ›
Nowa Toyota C-HR przyspiesza w Polsce. Skąd wziął się ten samochód?
Toyota C-HR jaką znacie od 2017 roku została okrzyknięta pierwszym tak odważnie zaprojektowanym autem japońskiej marki. Nowy design od chwili debiutu podziałał jak magnes. Wielu kierowców zamawiało C-HR w ciemno, bez jazdy próbnej. Do dziś na drogi wyjechało niemal 900 tys. sztuk tego modelu. W Polsce C-HR to najpopularniejszy kompaktowy SUV – tylko w zeszłym roku na drogi wyjechało 6,5 tys. egz. tego auta.
Teraz przyszła pora na zmianę warty i zupełnie nowy C-HR ma do zaoferowania znacznie więcej ponad awangardowy styl oraz klasyczne hybrydy. Japończycy poszli o krok dalej. Oto w Polsce debiutuje nowa Toyota C-HR jako hybryda plug-in i to w pięciu wersjach wyposażenia. Czego powinni spodziewać się kierowcy?
Nowa Toyota C-HR jako hybryda plug-in z silnikiem 2.0 już w Polsce
Nowy C-HR wita się animacją reflektorów LED i tylnej listwy świetlnej. Ekstrawagancka linia dwukolorowego nadwozia radykalnie różni się od poprzednika. Za odważną stylistyką podąża funkcjonalność, a aerodynamika to numer popisowy drugiego wcielenia japońskiego kompaktu. Tu każdy element pełni ważną rolę w osiągnięciu opływowej linii. Klamki z czujnikiem dotykowym po zamknięciu drzwi chowają się na płasko z linią karoserii, jak w żadnej Toyocie do tej pory. Podwozie jest zabudowane osłonami, a kamery, radary czy spryskiwacze idealnie wkomponowano w bryłę auta. Szyby tylnych drzwi stały się większe i przebiegają niżej – zmianę docenią pasażerowie, znika uczucie klaustrofobii, jest jaśniej i widać więcej.
Toyota C-HR Plug-in Hybrid 2024
/
Toyota
/
Jeroen Peeters
Rozstaw osi w nowym C-HR pozostał bez zmian (2640 mm), stąd podobny poziom przestronności, jak w modelu schodzącym. Nowość Toyoty jest jednak lżejsza, a to dzięki szerszemu zastosowaniu stali o wysokiej sztywności. Do zmniejszenia masy przykłada się także stały dach panoramiczny Skyview – takiego rozwiązania próżno było szukać w pierwszym wcieleniu C-HR. Wielkie okno ma powłokę redukującą podczerwień, która chroni wnętrze przed nagrzewaniem latem oraz zapobiega ucieczce ciepła na zewnątrz zimą. Stąd zrezygnowano z konwencjonalnej rolety, co pozwoliło odchudzić auto o 5 kg oraz zwiększyło przestrzeń nad głowami o 3 cm.
Nowe wnętrze C-HR jest przestronne. Zostały przyciski i pokrętła, dołączył 12,3-calowy wyświetlacz
Nowe wnętrze C-HR prezentuje wzorową proporcję między liczbą przycisków i pokręteł a elementami sterowanymi dotykowo. Pozycja za kierownicą podobna jak w poprzednim modelu, ale wiele płaszczyzn można regulować. Plus za duży 12,3-calowy wyświetlacz zamiast tradycyjnych analogowych zegarów – samochód oferuje trzy wcześniej przygotowane motywy, które można programować przyciskami na kierownicy. Standardowa stacja multimedialna Toyota Smart Connect w zależności od poziomu wyposażenia to ekran o przekątnej 8 lub 12,3 cala, sterowanie głosowe, nawigacja w chmurze, informacje o ruchu drogowym oraz bezprzewodowa łączność ze smartfonem Apple CarPlay i Android Auto.
Nową Toyotą da się też sterować zdalnie – z poziomu aplikacji MyT można np. ogrzać lub schłodzić wnętrze, analizować sty … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS