Podczas tegorocznej edycji targów Gulfood w Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (ZEA) wystawiło się w sumie ponad 5,5 tysiąca wiodących firm z branży spożywczej i napojów ze 190 krajów, które zaprezentowały ponad 150 tys. nowych produktów. Polska reprezentacja liczyła 59 producentów żywności. Stoisko narodowe zorganizował Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (KOWR), który w sumie miał trzy przestrzenie wystawowe pod hasłem „Poland tastes good”. Po raz drugi na targi Gulfood przyjechali reprezentanci polskich firm drobiarskich. Ich misję zorganizowała największa w Polsce organizacja branżowa — Związek Polskie Mięso. Przedsięwzięcie to merytorycznie wsparli pracujący w Dubaju eksperci zagranicznego biura handlowego Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH).
Odpowiedź na trend
Organizator targów podkreślił, że roku do roku zwiększyło się zainteresowanie targami właśnie wśród małych i średnich przedsiębiorstw. Ten trend był widoczny już przed pandemią. Jest on skutkiem zmiany w podejściu dużych importerów do oferty małych producentów żywności. Szczególnie przedstawiciele sieci handlowych poszukują atrakcyjnych zagranicznych produktów, które zdywersyfikują i urozmaicą ich ofertę tzw. półki zamorskiej. W Dubaju w wielu sklepach sieci handlowych są dość duże i bogate w produkty ekspozycje towarów zagranicznych.
Czytaj więcej
W Emiratach powstała Polska Rada Biznesu
W Zjednoczonych Emiratach Arabskich rozpoczęła działalność Polska Rada Biznesu. To kolejny krok w rozwoju dwustronnych relacji gospodarczych pomiędzy Polską i ZEA, które nabrały rozpędu od obecności naszego kraju na Światowej Wystawie Expo w Dubaju.
Ten trend wydaje się rozumieją też polscy producenci żywności, którzy zaprezentowali wiele wyrobów, począwszy od produktów mleczarskich, mięsnych (wołowina i drób), poprzez owoce i warzywa i ich przetwory, aż po słodycze i wyroby cukiernicze. Niemałą ofertę przedstawili też producenci napojów.
Drobiarze mają swój sposób
Z kolei polska branża drobiarska już drugi rok z rzędu eksploruje rynek Bilskiego Wschodu według swojego modelu, który polega nie na fizycznej ekspozycji, ale na odbyciu kierunkowych spotkań. Jak wyjaśnił Witold Choiński, prezes zarządu Związku Polskie Mięso, w ubiegłym roku misja producentów mięsa drobiowego miała charakter informacyjno-rozpoznawczy. – W tym roku, na podstawie zdobytej wiedzy i doświadczenia podczas pierwszej misji i uwzględnieniu rad ekspertów Polskiej Age … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS