rozwiń ›
Nowa Toyota Prius ostro tanieje w Polsce. Pierwsza hybryda była sedanem
Toyota Prius jako pierwsza w historii masowo produkowana hybryda zmieniła oblicze motoryzacji i zyskała status legendy. Pojawiła się w 1996 roku jako prototyp. Do sprzedaży trafiła 10 grudnia 1997 roku w czasie podpisywania protokołu z Kioto, w którym państwa z całego świata zobowiązały się do przeciwdziałania globalnemu ociepleniu.
Prius na początku był sedanem. Inżynierowie Toyoty wytłumaczyli wówczas, że jeśli komponenty hybrydy mieszczą się w takim nadwoziu, to każde inne swobodnie przyjmie nowatorski układ napędowy. Ale nawet wtedy mało kto wierzył w połączenie silnika spalinowego i elektrycznego. Jednak Japończycy trwali przy swoim. Wreszcie drgnęło i Prius z generacji na generację zdobywał zwolenników. Trzecia odsłona z lat 2009-2016 była nie tylko najbardziej opływowym samochodem na świecie (współczynnik Cx wynosił 0,25; dzieliła podium z Mercedesem klasy E W212) – wtedy też Prius stał się hitem w Europie.
Nowy Prius dziś jako 5-drzwiowe coupe. Wygląda świetnie
Dziś hybrydy to najważniejszy napęd Toyoty. Przez ponad 26 lat na całym świecie sprzedano przeszło 20 mln aut z hybrydą, z czego w Polsce ponad 272 tys.egz. od 2004 roku. Nad Wisłą w dwie dekady japońska firma rozwinęła gamę aut z tym rodzajem napędu do aż dziewięciu modeli – od miejskich samochodów, przez limuzyny, crossovery po duże, siedmioosobowe SUV-y. Hybrydy zdobyły uznanie nie tylko ze względu na oszczędne zużycie paliwa, lecz także dzięki trwałości i niezawodności. Teraz Prius 5. generacji do tych cnót dopisuje urodę – jest najładniejszym oraz najbardziej zaawansowanym technicznie wcieleniem w dziejach tego modelu i obecności hybryd. W dodatku Toyota właśnie obniża jego cenę o 40 tys. zł. Oto szczegóły…
Toyota Prius nowej generacji
/
Toyota
Nowy Prius to rewolucja stylistyczna. Jakie wymiary i wnętrze?
Nowa Toyota Prius zerwała z ekscentrycznymi kształtami czterech poprzedników. Nie jest już klinem, a opływowym pięciodrzwiowym coupe na 19-calowych szlifowanych alufelgach z plasterkiem opony 195/50 i pasem świetlnym z tyłu. W międzynarodowym konkursie Red Dot Design Award japoński model zdobył najwyższe wyróżnienie Best of the Best. Przy czym forma nie jest jedynie na pokaz – aby zminimalizować zużycie paliwa oraz emisję dwutlenku węgla, bryłę auta totalnie podporządkowano aerodynamice.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS