Przyglądaliśmy się wspólnie potrzebom i uczuciom obu stron rozmowy, temu co otwiera i co zamyka komunikację. Szukaliśmy sposobów na usłyszenie siebie nawzajem bez ocen i ataków, które zastępowała otwartość i wzajemne zrozumienie. Uczestnicy warsztatów mówili o sobie, używali komunikatu „ja” jednocześnie wsłuchując się w komunikat płynący od rozmówcy.
Skończyliśmy z uśmiechami na twarzach, z radością i nadzieją na to, że zmiana zaczyna się od nas samych. Czy przełoży się ona na zmianę wokół nas? Mamy nadzieję, że tak.
Dziękujemy Uczestnikom za ich zaangażowanie i otwartość. Życzymy powodzenia w korzystaniu ze zdobytej wiedzy i umiejętności.
Na warsztatach wykorzystano metodę 5 krzeseł. Wykorzystuje ona 5 krzeseł symbolizujących 5 różnych sposobów zachowania, po które możemy sięgnąć w zależności od sytuacji w jakiej się znajdziemy. Dzięki tej metodzie możemy lepiej zrozumieć nasze emocje i potrzeby, ale również wsłuchać się w emocje i potrzeby innych, co zwiększa naszą szansę na porozumienie się. Lepsze zrozumienie myśli, emocji i zachowań ludzkich ułatwia funkcjonowanie w dzisiejszym, pełnym bodźców, niepewności i zmian świecie.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS