Olsztyńska Szkoła Wyższa chce od roku akademickiego 2024/2025 otworzyć kierunek lekarski w swojej filii w Cieszynie. PKA wydała negatywną opinię w tej sprawie, ale rektor OSW problemu nie widzi. A lista problemów umożliwiających kształcenie przyszłych medyków na tej uczelni jest długa.
Uczelnia w Ciechanowie chce otworzyć kierunek lekarski po miażdzącej negatywnej opinii PKA
Minister Przemysław Czarnek, w ciągu ostatnich dni swojego urzędowania, wydał zgody na otwarcie kierunków lekarskich od roku akademickiego 2024/2025 na kilku polskich uczelniach. Jedną z nich jest filia Olsztyńskiej Szkoły Wyższej w Ciechanowie.
Olsztyńska uczelnia uzyskała negatywną opinię Polskiej Komisji Akredytacyjnej, tak samo jak wiele innych, które rozpoczeły kształcenie przyszłych medyków w tym roku akademickim. PKA wskazała na wiele elementów uniemożliwiających dobrą edukację medyczną na OSW.
Uczelnia w Ciechanowie nie jest przystosowana do uczenia przyszłych medyków
W filii w Ciechanowie brakuje niezbędnej infrastruktury do kształcenia, w tym odpowiednio wyposażonych sal wykładowych i ćwiczeniowych do zajęć z fizjologii, anatomii, patologii czy biologii molekularnej. Uczelnia ta nie posiada również programów komputerowych do wspomagania nauki na kierunku lekarskim ani zaplecze klinicznego. Zajęcia praktyczne maja odbywac się w takich placówkach, jak Szpital Śląski w Cieszynie oraz w oddziałach Polsko-Amerykańskich Klinik Serca w Ustroniu, Tychach, Bielsku-Białej, Katowicach, Chrzanowie i Dąbrowie Górniczej.
Jeśli chodzi o kadrę naukową, to lepiej niestety nie jest. 11 wykazanych nauczycieli akademickich jest specjalistami od technologii żywienia, kultury fizycznej czy pielęgniarstwa. Ponadto jeden wykładowca ma przekazywać studentom wiedzę z patomorfologii, patofizjologii, immunologii klinicznej oraz biochemii z elementami chemii. Drugi prowadzący ma uczyć chirurgii, neurochirurgii oraz medycyny rodzinnej, a jeszcze inny będzie wykładać mikrobiologię, diagnostykę laboratoryjną, propedeutykę radiologii, dietetykę kliniczną i radiologię kliniczną.
Nieprawidłowości są także w zaprezentowanym planie zajęć. Problem jest z ich kolejnością – radiologia dopiero po naukach klinicznych oraz praktyki z danego przedmiotu, a dopiero potem blok kliniczny w ramach studiów. Porozumienie Rezydentów OZZL wskazuje także na niemożliwość osiągnięcia efektów uczenia się przez studentów ze względu na brak przygotowania uczelni.
Źródła:
Porozumienie Rezydentów OZZL
Aktualizacja: 04/03/2024 16:02
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS