Punktualnie o godzinie 14:00 kierowcy klasy LMGT3 wyjechali na tor Losail International Circuit w Katarze. W związku z końcem klasy LMP2, w sezonie 2024 zmieniono format kwalifikacyjny. Sesja została podzielona na cztery części. Najpierw ze stawki GT3 oraz Hypercar wyłaniana jest czołowa dziesiątka, a następnie hyperpole decyduje o jej kolejności na starcie i zdobywcy pole position.
Do pierwszej odsłony kwalifikacji nie przystąpił zespół Proton Competition #77. Siostrzana załoga #88 odpadła po zajęciu 12 miejsca. Do drugiej sesji nie awansowały dwa Lexusy zespołu Akkodis ASP Team, Corvette TF Sport #82, Porsche Manthey EMA #91, BMW Team WRT #31 oraz Lamborghini Iron Lynx #60.
Za kierownicą hipersamochodu ORLEN AF Corse zasiadł Yifei Ye, zespołowy partner Roberta Kubicy. Chińczyk spisał się jednak bardzo przeciętnie i wywalczył nie dające awansu 12 miejsce. W zeszłym roku ORLEN Team WRT triumfował w Japonii po starcie z 11 pola.
Najsłabsza ekipa Isotta Fraschini zgodnie z przewidywaniami zajęła ostatnie miejsce. Do drugiej odsłony nie przeszły również dwie załogi BMW i Alpine oraz Lamborghini Iron Lynx nr. 63. Największym zaskoczeniem był Proton Competition #99, który zajął 13 pozycję oraz 11 lokata Toyoty Gazoo Racing #8, czyli ubiegłorocznych mistrzów Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Tom van Rompuy wywalczył dla TF Sport #81 pole position w kategorii LMGT3 i pokonał drugiego Alexa Malykhina z Manthey PureRxcing o 0,807 sekundy. Faworyci Vista AF Corse #54 i D’Station Racing #777 wystartują do wyścigu za nimi. Obok Heart of Racing Team ruszą Żelazne Damy. Dopiero przedostatni rząd zajął United Autosports, a dziesiątkę zamknęli Team WRT #46 i druga załoga Vista AF Corse #55.
#81 TF Sport Corvette Z06 LMGT3.R: Tom Van Rompuy, Rui Andrade, Charlie Eastwood
Photo by: Shameem Fahath
Pole position do sobotniego wyścigu z czasem 1:39,154 wywalczył dla Porsche Penske Motorsport #5 Matt Campbell. Mimo słabej dyspozycji od początku tygodnia druga najszybsza była Toyota GR #7. Nyck de Vries stracił do Australijczyka 0,164 s. Jota zdobyła trzecią oraz dziewiątą pozycję startową. Antonio Fuoco wycisnął z samochodu co tylko mógł, aby jutro ustawić Ferrari #50 na czwartej lokacie. Antonio Giovinazzi był od niego wolniejszy o 0,248 sekundy, lecz stracił do rodaka aż cztery pozycje.
Druga fabryczna załoga Porsche zakończyła sesję na 5 pozycji. Po udanej pierwszej odsłonie kwalifikacji w wykonaniu Peugeot TotalEnergies, zespół zakończył drugą na szóstym oraz dziesiątym miejscu. Cadillac Racing, który zarówno w treningach, jak i w prologu dysponował bardzo mocnym tempem znalazł się na odległej siódmej lokacie.
Onboard Roberta Kubicy na torze Losail
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS