A A+ A++

Zastanawiasz się, w jaki sposób sprawdzić widoczność swojej strony internetowej w Google? Dowiedz się więcej na temat pozycji witryn w organicznych wynikach wyszukiwania i poznaj narzędzia, które pomogą Ci jeszcze skuteczniej pozycjonować swój serwis na wybrane frazy!

Co to jest pozycja strony w wynikach organicznych Google?

Wpisując w okno zapytania wyszukiwarki internetowej produkt, usługę lub informacje, których szukasz, w mgnieniu oka otrzymujesz propozycje adresów www. Na liście znajdziesz nie tylko linki, ale także tytuł strony oraz krótki jej opis, dzięki któremu dowiesz się więcej na temat treści, które na niej znajdziesz. Trzy najwyżej plasujące się adresy to tzw. TOP3, czyli najbardziej pożądany wynik dla każdego właściciela serwisu internetowego. Pozycja witryny zależy od bardzo wielu czynników, na które wpływ ma m.in. to, w jaki sposób zostały wypromowane. Ale zacznijmy od początku, czyli czym są wyniki wyszukiwania i jakie ich typy możemy spotkać.

Rodzaje wyników wyszukiwania

SERP z angielskiego Search Engine Results Page, czyli strona z wynikami wyszukiwania aktualnie jest bardzo złożoną przestrzenią, w której możemy znaleźć wiele funkcjonalności i udogodnień. Dzięki rozwiązaniom wdrażanym przez Google użytkownicy jeszcze szybciej i łatwiej mogą znajdować interesujące ich produkty, usługi oraz treści. Jednak stanowią one jedynie swojego rodzaju udogodnienie — najważniejsza w SERP jest sama lista rankingowa, na której znajdziemy dwa rodzaje wyników:

Organiczne

Są to linki do stron, których pozycja zależy od działań pozycjonerskich oraz optymalizacyjnych. Mogą one dotyczyć działań realizowanych bezpośrednio w serwisie np. tworzenia contentu zgodnego z zasadami SEO, wdrażania meta tagów, rich snippets, znaczników kanonicznych, linkowania wewnętrznego czy tworzenia znaczników alt. Pozycjonowanie dotyczy również prac poza samą witryną, do których należą przygotowywanie artykułów sponsorowanych, optymalizacja wizytówki Google oraz link building. Ze względu na swój charakter, pozycje uzyskane w organicznych wynikach wyszukiwania są stosunkowo stabilne, dzięki czemu dłużej można cieszyć się ich efektem, choć na ten trzeba trochę poczekać.

Warto jednocześnie zaznaczyć, że do niedawna kluczowe dla marek było znalezienie się w TOP3 lub TOP10 najwyżej planujących się wyników organicznych. Dziś jest to oczywiście również niezwykle ważne, ponieważ wyżej plasujące się w rankingu strony cieszą się lepszą widocznością i rozpoznawalnością, jednak należy pamiętać o wdrożeniu przez Google ciągłego przewijania. Oznacza to, że użytkownicy nie muszą już przeklikiwać się między kolejnymi stronami wyników wyszukiwania, ponieważ te automatycznie rozwijają się po przeciągnięciu kursora w dół strony.

Płatne

To nic innego jak kampanie promocyjne tworzone dzięki platformie Google Ads. Rozliczane są w formie CPC (z ang. Cost-Per-Click) w momencie kliknięcia użytkownika w reklamę. Zazwyczaj znajdują się jako 3-4 pierwsze wyniki w SERP, pod nimi ulokowanych jest kilka-kilkanaście linków do pozycjonowanych stron, a następnie znów 3 adresy promowane usługą Google Ads. Nietrudno je rozróżnić, ponieważ oznaczone są jako sponsorowane linki lub reklamy. W przeciwieństwie do wyników organicznych te płatne cechują się mniejszą stabilnością. W zamian zapewniają doskonałą widoczność oraz możliwość dotarcia do ściśle sprecyzowanej grupy docelowej.

Jak sprawdzić widoczność całego serwisu w Google?

Zastanawiasz się, na której pozycji wyszukiwarki plasuje się Twoja strona internetowa? Nic skomplikowanego! Wystarczy, że wybierzesz jedno z poniższych narzędzi, aby samodzielnie przekonać się, które miejsce w rankingu udało Ci się wypracować do tej pory.

Google Search Console

To jedna z najpopularniejszych i jednocześnie darmowych platform, która umożliwia weryfikację pozycji serwisu w Google. Po poprawnym skonfigurowaniu domeny wystarczy przejść do funkcji “Pełny raport”, a następnie “Widoczność”, aby otrzymać szczegółowe dane na temat widoczności Twojego serwisu.

Warto wiedzieć, że Google Search Console pozwala także na weryfikację pozycjonowania poszczególnych podstron na konkretne słowa kluczowe. A do tego sprawdzi się również jako narzędzie do weryfikacji ruchu, stanu indeksacji oraz statusu przesłanej mapy strony. Dzięki niemu możesz otrzymywać także alerty związane z problemami z indeksowaniem Twojej witryny, obsługą na urządzeniach mobilnych czy eliminowaniem problemów z witrynami AMP.

Senuto

To płatne narzędzie, które równie skutecznie, co Google Search Console pozwoli Ci na szczegółową weryfikację widoczności Twojego serwisu w Google. Senuto w przeciwieństwie do GSC pozwala na porównywanie danych z wynikami konkurencji, dzięki czemu umożliwia jeszcze skuteczniej i efektywniej planować działania z zakresu optymalizacji i pozycjonowania. Korzystając z narzędzia, wystarczy, że klikniesz w zakładkę “Historia widoczności”, aby otrzymać dostęp do danych przedstawionych w formie przejrzystego wykresu.

Semstorm

To również płatne narzędzie umożliwiające sprawdzenie, na jakim miejscu plasuje się Twoja witryna w organicznych wynikach wyszukiwania. Semstorm pozwala weryfikować pozycję serwisu zarówno otwieranego przez internautów w wersji desktopowej, jak i mobilnej, co dziś jest niezwykle ważne, ponieważ większość użytkowników to osoby korzystające z urządzeń przenośnych. Dzięki narzędziu możesz wygenerować raport odzwierciedlający pozycję swojego serwisu zarówno lokalnie, jak i krajowo czy nawet globalnie.

Ahrefs

To kolejne płatne narzędzie zapewniające ogrom możliwości dla pozycjonowania. Dzięki Ahrefs dowiesz się nie tylko, na jakich pozycjach Twoja strona plasowała się w ostatnim czasie, ale także wykonasz profesjonalny audyt swojej witryny, zbadasz linki zwrotne, przeanalizujech ruch organiczny czy dokonasz analizy konkurencji.

SEMrush

Marzy Ci się w pełni profesjonalna analiza swojego serwisu pod kątem widoczności? Z pomocą przychodzi kolejne płatne narzędzie — SEMrush, które umożliwia wykonanie badania linków prowadzących, weryfikację pozycji organicznych dla konkretnych słów kluczowych czy analizę konkurencji.

pozycjonowanie

Jak sprawdzić pozycję pojedynczej frazy kluczowej w Google?

Weryfikacja konkretnych słów kluczowych lub ich wyrażeń możliwa jest na kilka sposobów. Jeśli chcesz dowiedzieć się, czy poszczególne witryny Twojego serwisu są pozycjonowane na odpowiednie frazy, możesz skorzystać z kilku technik i narzędzi.

Ręcznie w Google

To najprostszy sposób na weryfikację widoczności witryny na pojedyncze frazy. Jak to zrobić? Wystarczy, że wpiszesz w oknie wyszukiwania określone słowo kluczowe i klikniesz Enter. Twoim oczom ukaże się lista wyników — jeśli pośród nich (najlepiej na samym szczycie) znajdzie się link do Twojego serwisu, oznacza to, że odniosłeś sukces! Jeśli nie znalazłeś adresu www do swojej strony pośród wyników, musisz jeszcze popracować nad pozycjonowaniem lub skorzystać z pomocy specjalistów SEO, którzy zrobią to za Ciebie!

Choć wydawać by się mogło, że ręczna weryfikacja poszczególnych słów kluczowych jest łatwa i prosta w użyciu, w rzeczywistości sprawdza się ona wyłącznie w przypadku mniejszych serwisów czy sklepów internetowych. Trudno bowiem wyobrazić sobie ustalanie pozycji dla podstron firm, które na swojej stronie mają nie dziesiątki, a setki, a nawet czasem tysiące podstron. W ich przypadku najlepiej sprawdzą się do tego wyłącznie profesjonalne narzędzia.

Google Search Console

Choć jest to narzędzie do sprawdzania ogólnej pozycji serwisu w wyszukiwarce, swoje zastosowanie znajduje także przy weryfikowaniu pojedynczych słów kluczowych. Zakładki “Wyniki wyszukiwania” oraz “Wyświetlenia w wyszukiwarce” dostarczą Ci szczegółowych informacji na temat widoczności Twojej strony internetowej na poszczególne zapytania wpisywane przez użytkowników Google.

Senuto

Dzięki sekcji “Zmiana pozycji” masz możliwość sprawdzenia, w jaki sposób zmienia się pozycja poszczególnych słów kluczowych. W Senuto zweryfikujesz zarówno spadki, jak i wzrosty w rankingu Google, a wszystko to w wygodnej formie tabeli do łatwego badania aktualnej widoczności w wynikach wyszukiwania. Dla zapewnienia jeszcze lepszych wyników warto sprawdzić również sekcję “Kluczowe frazy”, która pokaże, jakie słowa kluczowe konkurencji generują najlepsze wyniki.

Semstorm

Narzędzie to pozwala na zweryfikowanie popularności poszczególnych fraz, udzielając jednocześnie sugestii dotyczących najbardziej trafnych słów kluczowych dla Twojej strony internetowej. W zakładce “Analizy stron” wystarczy kliknąć “Wszystkie słowa kluczowe”, aby otrzymać listę fraz, na które najlepiej pozycjonować witrynę. Dzięki Semstorm masz również dostęp do danych na temat spadków i wzrostów pozycji poszczególnych haseł.

Surfer SEO

To narzędzie, które pozwala na weryfikację pojedynczych słów kluczowych. Wpisując interesujące Cię hasło, możesz otrzymać nie tylko listę pasujących fraz, ale także poziom ich wyszukiwalności. Wystarczy w oknie “Keyword research” wpisać dane hasło i wybrać kraj, w jakim chcemy pozycjonować stronę internetową. Surfer SEO w kilka sekund przygotuje gotowy raport z propozycjami zagadnień. Wybierając dany klaster tematyczny, otrzymasz szczegółowe informacje na temat poszczególnych słów kluczowych i ich wyszukiwalności przez internautów.

SEMrush

Pozycje organiczne oraz widoczność to najważniejsze aspekty, na których zweryfikowanie pozwala to płatne narzędzie. Dzięki niemu dowiesz się więcej nie tylko na temat ogólnego miejsca w rankingu swojego serwisu, ale także poszczególnych słów kluczowych, na które go pozycjonujesz. Poza tym SEMrush pozwala Ci na monitoring konkurencji oraz tego, na jakie frazy rywalizujecie. Masz także możliwość analizy backlinków — ich jakości oraz wpływu na widoczność Twojej witryny w Google.

Ahrefs

To doskonała alternatywa dla pozostałych narzędzi, która pozwala szczegółowo zbadać widoczność strony na poszczególne słowa kluczowe. Ahrefs jest płatnym oprogramowaniem, w ramach którego możesz wykorzystać mnóstwo funkcjonalności. Jedną z nich jest przeprowadzenie analizy pozycji fraz kluczowych w Google. Wykonasz ją, klikając w zakładkę “Organiczne słowa kluczowe”, która pokaże Ci potencjał wybranych przez siebie fraz.

Narzędzia do sprawdzania pozycji fraz kluczowych w Google

Masz już gotową stronę internetową i chcesz sprawdzić, czy wybrane słowa kluczowe odpowiednio pozycjonują Twój serwis? Nic trudnego! Wystarczy, że wybierzesz jedno z poniższych narzędzi, a sam przekonasz się, jakie to proste.

Asps.pl

Estetyczny panel, bogaty wybór funkcjonalności, możliwość udostępniania statystyk czy responsywność to najważniejsze zalety tego narzędzia. Asps.pl pozwala na analizę zmian widoczności konkretnych słów kluczowych w SERP dzięki mini wykresom słupkowym. Co ciekawe, narzędzie to umożliwia także monitorowanie konkurencji aż do TOP25. Opcje filtrowania, szeroki wybór pakietów oraz intuicyjna obsługa to wszystko, czego możesz się spodziewać, korzystając z tego rozwiązania.

SEOStation

To polskie narzędzie SEO o wielu funkcjonalnościach, które pomogą Ci jeszcze trafniej dobierać słowa kluczowe, na które chcesz pozycjonować swoją stronę internetową. SEOStation pozwala analizować je pod kątem konkurencji, a także popularności. Poza tym, możesz też weryfikować linki przychodzące do Twojej witryny, monitorować pozycję w Google dla wybranych słów kluczowych oraz analizować treści na swojej stronie internetowej.

WebPozycja

To również narzędzie stworzone przez polskich specjalistów, w ramach którego możesz bezpłatnie wykonać szereg działań dla jeszcze skuteczniejszego pozycjonowania Twojego serwisu. WebPozycja, jak sama nazwa wskazuje, pozwala na monitorowanie pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania dla wybranych słów kluczowych oraz ich analizowania pod kątem popularności i konkurencji. Korzystając z WebPozycji, możesz również wykonać profesjonalną analizę techniczną swojego serwisu, biorąc pod uwagę najważniejsze aspekty dla pozycjonowania, takie jak: mapa strony, szybkość ładowania serwisu, kod źródłowy czy linki wewnętrzne.

Web-tools.pl

Dostępne w wersji serwerowej oraz abonamentowej narzędzie zapewnia mnóstwo funkcjonalności, z którymi można było w sposób kompleksowy zaplanować działania pozycjonerskie oraz optymalizacyjne dla swojego serwisu. Dlaczego mowa w czasie przeszłym? Ponieważ Web-tools.pl zakończyło już swoją działalność. W ramach programu generowano raporty na temat danych pochodzących zarówno z urządzeń stacjonarnych, jak i przenośnych, choć samo narzędzie nie było dostosowane mobilnie. W sekcji “Analiza SERP” można było weryfikować zmiany w rankingu oraz monitorować do 15 fraz kluczowych dziennie.

Senuto.com

Platforma Senuto to ogrom możliwości dla każdego, kto chce w sposób profesjonalny podejść do pozycjonowania swojej strony internetowej. Jedną z najważniejszych funkcji narzędzia jest Monitoring, który udostępnia mnóstwo niezwykle ważnych danych na temat Twojej witryny. Co w nim znajdziesz? Przede wszystkim precyzyjne informacje na temat historii widoczności swojego serwisu, pozycji słów kluczowych w różnych zakresach czy liczby oraz średniej pozycji monitorowanych fraz.

Stat4seo.pl

To narzędzie, które doskonale sprawdzi się w szczególności w przypadku większych stron oraz sklepów internetowych. Ze względu na brak limitu weryfikacji słów kluczowych można je analizować w Stat4seo.pl bez końca – a wszystko to za jednorazową opłatę wersji serwerowej. Skrypt umożliwia pobieranie danych na temat raportów pozycji w formatach PDF oraz CSV. Należy jednak pamiętać, że narzędzie to dostępne jest wyłącznie na urządzenia stacjonarne – nie można z niego korzystać na tabletach czy smartfonach.

Semstorm

To jedno z ulubionych narzędzi webmasterów ze względu na ogrom rozbudowanych funkcjonalności. Dzięki Semstorm możesz w łatwy i szybki sposób przeanalizować cały swój serwis pod kątem słów kluczowych. Narzędzie to automatycznie wygeneruje gotowy raport dotyczący każdej z wpisanych podstron, który zawiera takie informacje jak: pełna lista słów kluczowych, nowe i utracone frazy, a także ich wzrosty i spadki oraz grupy poszczególnych haseł. W Semstorm masz również dostęp do bardziej zaawansowanych danych np. zmian pozycji w okresie ostatnich 30 dni, sezonowości fraz, średniego kosztu za kliknięcie czy rodzajów (formatów) wyników widocznych w SERP.

Serpmonster.pl

W panelu narzędzia znajdziesz oddzielne dla każdego słowa kluczowego sekcje, które przedstawione są zarówno w formie wykresu, jak i tabel. W Serpmonster.pl nie ma możliwości wykupienia abonamentu, a zamiast tego korzystanie z niego rozliczane jest za sprawdzenie każdej frazy w systemie prepaid. Podobnie jak w przypadku Stat4seo.pl, także to narzędzie nie ma wersji responsywnej przez co nie można z niego korzystać z urządzeń mobilnych. Pozwala jednak na generowanie raportów w PDF czy CSV, a także zapisywanie ich w plikach PNG.

Unamo SEO

To potężne narzędzie znane wcześniej jako Positionly, które doskonale sprawdzi się do prac nad pozycjonowaniem i optymalizacją wszelkiego rodzaju stron internetowych. Jedną z kluczowych funkcjonalności Unamo jest monitoring pozycji dla dowolnej wyszukiwarki internetowej i w każdym języku. Narzędzie dostępne jest w kilku wersjach abonamentowych, z którymi masz możliwość weryfikowania innej liczby fraz dla swojego serwisu. Co z pewnością doceni wielu specjalistów, Unamo pozwala również generować raporty CSV na czytelnej osi czasu dla poszczególnych słów kluczowych.

Accuranker.com

To narzędzie, które umożliwia weryfikację pozycji fraz we wszystkich dostępnych wersjach językowych Google – także tych lokalnych. Umożliwia śledzenie słów kluczowych w podstawowej wersji domeny, a także na jej subdomenach, podpowiadając jednocześnie sugestie przydatnych fraz. Wyniki otrzymujesz w formie czytelnych wykresów, które możesz rozwijać, aby sprawdzić zmiany w pozycji dla monitorowanych słów kluczowych. Podobnie jak pozostałe narzędzia, umożliwia także tworzenie raportów w formatach PDF ora CSV. Co ważne, Accuranker.com dostępny jest zarówno dla użytkowników desktopowych, jak i mobilnych.

SEO frazy kluczowe

Dlaczego warto być wysoko w Google?

Korzyści jest całe mnóstwo i właśnie dlatego właściciele stron internetowych tak chętnie decydują się na usługę pozycjonowania swoich serwisów. Im wyższa pozycja, tym lepsza widoczność, która może wpływać na większy ruch na stronie oraz poziom konwersji. Witryna znajdująca się w TOP10 jest zdecydowanie chętniej klikana od tych, które znajdują się na niższych miejscach w rankingu, ponieważ użytkownicy mają większe zaufanie do marek plasujących się na wyższych pozycjach. Wiedzą jednocześnie, że dzisiejszy Internet niczym nie przypomina dawnej sieci pełnej spamu – aktualne algorytmy doskonale dają sobie radę z dopasowywaniem treści do zapytań internauty.

Wysoka pozycja to także większa świadomość marki, jej lepszy obraz w oczach odbiorców i rozpoznawalność, a często również wizerunek eksperta w branży. Wymieniać można bez końca — dlatego właśnie warto pozycjonować strony internetowe, które dziś często stanowią główny kanał w relacji klient-marka.

Jak szybko poprawić pozycję strony internetowej?

Wykorzystałeś wspomniane w naszym artykule narzędzia i nie jesteś zadowolony z efektów, jakie otrzymałeś? Istnieje kilka sposobów na to, aby poprawić pozycję Twojej strony internetowej.

Zweryfikuj frazy

Po pierwsze sprawdź, czy problemem nie są nieodpowiednio dobrane słowa kluczowe – zbyt ogólne frazy lub źle dopasowane do charakteru Twojej działalności wyrażenia mogą być powodem tego, że strona nie wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Skup się na opracowaniu takich słów kluczowych, które odpowiednio opisują Twoją branżę — warto skorzystać w szczególności z wyrażeń typu long tail, które są mało konkurencyjne i świetnie opisują intencje użytkownika. Tego rodzaju frazy pozwalają najbardziej skutecznie pozycjonować witryny, dzięki czemu możesz liczyć na doskonałą widoczność.

Przyczyną problemów z widocznością może być również kanibalizacja słów kluczowych, do której dochodzi, gdy wiele podstron Twojego serwisu jest pozycjonowanych na dokładnie to samo wyrażenie. Dokładnie więc sprawdź strukturę swojej witryny, a następnie wprowadź niezbędne poprawki w taki sposób, aby każda z podstron została opisana szczegółowymi, precyzyjnie określającymi asortyment, usługi lub treści słowami kluczowymi.

Zadbaj o wysokiej jakości content

Zarówno treści pisane, jak i graficzne czy video stanowią nieodzowne elementy każdej witryny internetowej. Aby jednak uzyskać oczekiwane efekty i cieszyć się doskonałą widocznością, musisz pamiętać o kilku zasadach tworzenia contentu. Najważniejsze to zadbać o unikalność wdrażanych treści — wszelkie duplikaty (zarówno zewnętrzne, jak i te w obrębie strony) są niekorzystne dla zachowania wysokiej pozycji w Google, a nawet możesz zostać za nie ukarany. Pamiętaj również o odpowiednim formatowaniu treści — tworzeniu hierarchii tekstu i dzieleniu go na krótkie akapity, wykorzystywaniu wyboldowań i śródnagłówków, a także grafik, tabel i ilustracji, które wzbogacą treść. Musisz bowiem wiedzieć, że formatowanie wpływa nie tylko na komfort użytkownika zapoznającego się z Twoją stroną, ale także na pozycję w wynikach wyszukiwania.

Zwróć uwagę na linki

Problemy z widocznością mogą być również spowodowane nieodpowiednio ustrukturyzowanymi linkami wewnętrznymi. Powinny one prowadzić do istniejących witryn w obrębie Twojego serwisu, a dzięki temu ułatwiać użytkownikom poruszanie się po nim. Poza linkami wewnętrznymi, kluczowym dla każdej witryny jest również wdrożenie linkowania zewnętrznego, które powinno pochodzić ze stron tematycznie związanych z Twoją działalnością, na których znajduje się wysokiej jakości content. Pamiętaj, że polecanymi metodami na pozyskanie sieci adresów jest umieszczanie danych kontaktowych w katalogach i wizytówkach NAP, pisanie artykułów sponsorowanych czy artykułów gościnnych, recenzowanie produktów, a także sponsoring czy stworzenie Profilu Firmy w Google. Odradzamy kupowania linków, szczególnie z serwisów słabej jakości i w dużej ilości — może to być powodem nie wzrostu pozycji w wynikach wyszukiwania, a wręcz jej spadku.

Dopasuj stronę do wytycznych Google

Poza oczywistymi sytuacjami, które mogą powodować problemy z widocznością i o których nieco więcej opowiedzieliśmy wyżej, przyczyną niepowodzenia może być również nieodpasowanie serwisu do aktualnych wytycznych Google. Pamiętaj, że algorytmy wciąż się zmieniają, zapewniając użytkownikom sieć na miarę ich potrzeb. Dlatego nie zapominaj o mobilnej lub responsywnej wersji swojej strony, zapewnieniu jej wysokiej jakości User Experience, w tym szybkiego ładowania, interakcji oraz intuicyjności. Pamiętaj również o zasadach SEO, które sprawiają, że optymalizacja przynosi doskonałe efekty oraz wysokiej jakości hostingu, który również ma ogromny wpływ na to, jak wysoko plasuje się Twoja witryna w rankingu Google.

Podsumowanie

Jak widzisz, sprawdzanie widoczności i pozycji stron internetowych wcale nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. A musisz pamiętać, że są one kluczowe zarówno do budowania jeszcze lepszego miejsca w rankingu, jak i uniknięcia ewentualnych spadków. Dzięki profesjonalnym narzędziom, o których więcej dowiedziałeś się w naszym artykule, będziesz mógł z łatwością sprawdzić widoczność swojego serwisu w Google, a także jego pozycję na poszczególne słowa kluczowe. Uzyskane wyniki pozwolą Ci także zidentyfikować ewentualne problemy, aby szybko i skutecznie je naprawić oraz cieszyć się doskonałymi efektami pozycjonowania.

Źródło tekstu: https://www.grupatense.pl/blog/jak-sprawdzic-widocznosc-i-pozycje-w-google/

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUnijna rewolucja w prawach jazdy. Wiemy, co z badaniami i wiekiem kierowców
Następny artykułPolicyjny pościg ulicami Krościenka