Porsche Penske Motorsport pełni funkcję globalnego zespołu operacyjnego Porsche w topowych klasach dwóch serii wyścigów długodystansowych: FIA WEC oraz IMSA. Podczas gdy dwie fabryczne maszyny Porsche 963 na potrzeby północnoamerykańskich mistrzostw IMSA WeatherTech SportsCar Championship są przygotowywane w funkcjonującej bazie w Mooresville w Karolinie Północnej w Stanach Zjednoczonych, prace nad projektem WEC odbywają się w nowej siedzibie ekipy w Mannheim w Niemczech.
Porsche Penske Motorsport w Mannheim
Nieruchomość nieopodal autostrady 656 w dzielnicy Friedrichsfeld w Mannheim należy do Penske Automotive od 2008 roku i zajmuje powierzchnię niemal jednego hektara. Amerykański partner Porsche Motorsport do 2014 roku prowadził tu Porsche Centrum. Od tamtej pory obiekt czekał na swoje nowe przeznaczenie. Projekt ruszył w grudniu 2020 roku. Pięć miesięcy później, po zatwierdzeniu opracowania nowego prototypu Le Mans, Porsche 963, przez zarząd Porsche AG i odnowieniu współpracy z zespołem Penske, rozpoczęły się prace związane z przebudową kompleksu budynków przy Lembacher Straße w Mannheim. Obecnie ich powierzchnia użytkowa liczy 4500 metrów kwadratowych.
– Nasze supernowoczesne obiekty muszą zapewniać wszystko, czego potrzebujemy do prowadzenia kampanii na dwóch kontynentach, między Mannheim, Weissach i Mooresville, a także jako zespół wyścigowy działający na globalną skalę – powiedział Jonathan Diuguid, dyrektor zarządzający Porsche Penske Motorsport. – Budynek, pierwotnie zaprojektowany i zbudowany przez Porsche, a następnie nabyty przez Penske jako dealera Porsche, został całkowicie przebudowany i zmodernizowany, tak aby wspierać udział w wyścigach oraz procesy serwisowania naszych Porsche 963 z napędem hybrydowym, startujących w zawodach na całym świecie.
Dziedzictwo staje się oczywiste już przy wejściu – w foyer znajduje się kilka eksponatów z Porsche Museum, w tym legendarny RS Spyder, którym Porsche i ekipa Penske w latach 2006–2008 trzykrotnie zdobyli tytuł LMP2 w American Le Mans Series. Dziś, po 3 latach budowy i zainwestowaniu kilku milionów euro, lokalizacja w Mannheim oferuje idealne warunki pracy dla zespołu WEC, z przestronną przestrzenią biurową, najnowocześniejszymi salami konferencyjnymi, cyfrową infrastrukturą oraz doskonale zorganizowanymi sekcjami warsztatowymi. Cztery obszary robocze służą do budowy oraz konserwacji, a także regulacji zawieszenia i masy Porsche 963. Ponadto na terenie obiektu funkcjonują działy: montażu wstępnego, sprzętu wyścigowego, obróbki kompozytów węglowych, układów wysokiego napięcia, części zamiennych oraz magazynowania i logistyki. Kluczową atrakcją jest jednak replika alei serwisowej Le Mans. Mechanicy Porsche Penske Motorsport codziennie ćwiczą tu wymianę opon i tankowanie na specjalnym samochodzie testowo-szkoleniowym. W siedzibie znajduje się również siłownia, w której załoga może pracować nad kondycją.
– Obiekty zapewniają nam całe wyposażenie techniczne, którego potrzebujemy, aby z powodzeniem pracować nad samochodami wyścigowymi i testowymi. Zespoły i części zamienne są przygotowywane w specjalnie zaprojektowanych sekcjach, blisko naszych inżynierów i techników – mówił Jan Lange, nowy dyrektor generalny Porsche Penske Motorsport. – Zaplecze dla personelu, takie jak siłownia, kawiarnia i pomieszczenia socjalne, sprawia, że nasi pracownicy czują się doceniani i integrują się jako zespół. A zadaszone stanowisko pit stopu wraz z samochodem jest bezcenne, ponieważ pozwala nam zachować dobrą formę przez cały rok.
Prace wykończeniowe w siedzibie w Mannheim nie są jeszcze całkowicie zakończone. Obecnie kończy się budowa tzw. sali taktycznej, która służy inżynierom do udzielania strategicznego i operacyjnego wsparcia zespołowi w trakcie wyścigów lub testów.
Galeria zdjęć: Porsche Penske Motorsport – Mannheim
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS