rozwiń ›
“Obecnie najwyższe z możliwych wsparcie ma autyzm. To powoduje, że organizacje nie chcą zmiany”
Uczniowie z rozpoznanym ADHD nie mogą liczyć na wsparcie podobne do tego, które otrzymują dzieci choćby ze spektrum autyzmu. – Na ucznia z ADHD nie ma dotacji dla szkół, a więc nie ma IPET-u, nie ma zajęć rewalidacyjnych, spotkań z psychologiem, wsparcia pedagogicznego. W niektórych przypadkach potrzebny jest też nauczyciel wspomagający. Z “czystym” ADHD w diagnozie można tylko o nim pomarzyć – mówił w rozmowie z Dziennikiem, Piotr Zbroziński ze Stowarzyszenia “Bliżej ADHD”.
Już w 2019 roku wystosowano petycję dotyczącą potrzeby wsparcia dzieci z ADHD celem uzyskania orzeczenia. Odpowiedź Ministerstwa Edukacji i Nauki była odmowna. Ministerstwo wspomniało o zarządzeniu w sprawie powołania zespołu do spraw opracowania modelu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – tam miało być opracowane rozwiązanie.
W zarządzeniu wspomina się o przygotowaniu modelu obejmującego rozwiązania w zakresie diagnozy funkcjonalnej. Ustala się termin zakończenia prac na czerwiec 2019 roku. Pięć lat później nadal tego nie ma. Środowisko związane z dziećmi z ADHD nie odpuszcza. Od kilku lat rodzice bezskutecznie proszą o zmiany. … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS