A A+ A++

W sobotę do łańcuckiej komendy zgłosił się mężczyzna, który stracił pieniądze podczas próby internetowej transakcji. Pokrzywdzony wystawił towar do sprzedaży na jednym z portali ogłoszeniowych. Następnego dnia otrzymał wiadomość SMS o zapłacie przez klienta serwisu za wystawiony przedmiot i dostawę.

Dwie godziny później z pokrzywdzonym skontaktował się mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik infolinii portalu ogłoszeniowego. Poinformował o błędzie w transakcji i konieczności zwrotu nieprawidłowo pobranych z konta kupującego pieniędzy. Podczas telefonicznej rozmowy, przekonał pokrzywdzonego do oddania nadpłaty w formie wygenerowania dwóch kodów BLIK. Ich kwota opiewała na prawie 2 tysiące złotych. Mężczyzna wykonał jego polecenia. Po jakimś czasie, po zakończonej rozmowie, zorientował się, że został oszukany.

To już kolejny przypadek, kiedy oszuści, pod różnymi pretekstami, proszą o przekazaniem pieniędzy za pomocą kodów BLIK. Dzięki nim, z kont pokrzywdzonych przestępcy mogą szybko wypłacić gotówkę. Dlatego pamiętajmy, aby przed wygenerowaniem i przesłaniem kodu BLIK, zawsze zweryfikować prośbę o jego udostępnienie.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułHolandia może rozszerzyć sankcje nałożone na Chiny. Sprzęt firmy ASML jest prawdopodobnie wykorzystywany przez chińskie wojsko
Następny artykułBaroque bob hitem wiosny 2024. Sprawdź, jak dokładnie wygląda ta fryzura