A A+ A++

Politechnika Krakowska prowadzi badania nad zastosowaniem wodoru do tłokowych silników spalinowych od lat 80. Zaowocowały one m.in. opracowaniem instalacji do wykorzystywania odpadowego wodoru do celów energetycznych i skonstruowaniem przemysłowych silników zasilanych wodorem. Zastosowanie wodoru w silnikach samochodowych stanowi następny krok w pracach zespołu politechniki.

Silnik diesla zasilany wodorem opracowany przez Politechnikę Krakowską

Politechnika Krakowska

Czytaj więcej

Tavares ostrzega przed konsekwencjami obniżej cen aut elektrycznych

– Wykorzystanie wodoru jako nowego nośnika energii w transporcie jest bardzo obiecującym rozwiązaniem. Wodór możemy produkować w każdym miejscu na kuli ziemskiej, w którym mamy dostęp do wody i energii elektrycznej. Jeżeli produkcja wodoru z odnawialnych źródeł ruszy pełną parą, to w okresie przejściowym ewolucji motoryzacyjnej można stosować wodór do tłokowych silników spalinowych. Największą zaletą tego rozwiązania są korzyści dla zdrowia ludzi i środowiska – podkreśla prof. Marek Brzeżański.

Silnik spalinowy zasilany wodorem nie emituje ani toksycznych spalin, ani dwutlenku węgla

Podczas zasilania wodorem znika doskwierający w samochodach elektrycznych problem zasięgu, a eksplo … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMercedes zmienia strategię. Stawia na sprzedaż tanich spalinowych modeli
Następny artykułWiktoria! Czyżewska wygrywa w KSW!