A A+ A++

Gdy w Polsce SUV-y rosną w siłę i stanowią już ponad połowę nowych samochodów osobowych sprzedawanych w kraju, Europa Zachodnia rozpoczyna kampanię przeciwko nim i wyeliminowania ich z centrów miast — początek działalności dały francuskie miasta Lyon, w którym opłaty miesięczne za parkowanie są o 15 euro wyższe niż za „normalny” samochód oraz stolica. Paryż odnotował trzykrotny wzrost stawek dla SUV-ów: do 18 euro za godzinę. 

Zainteresowanie podobnymi rozwiązaniami wyrazili już włodarze innych europejskich miast, Londynu, Amsterdamu oraz członkowie Stowarzyszenia Niemieckich Miast. Oznacza to, że już niedługo i polskie największe miasta, np. stolice województw, których centra często są przeciążone ruchem drogowym będą chciały podjąć tego typu działania u siebie. 

Czytaj więcej

Jest to wysoce prawdopodobne przy tym jak liczbe w Polsce są SUV-y: w 2015 r. sprzedało się 83,5 tys. SUV-ów, to w rok później już 106,5 tys., a w 2019 r., przekroczona została bariera 200 tys. sztuk. O takim tempie wzrostu inne rodzaje aut mogą tylko pomarzyć. W 2021 r., gdy popyt dopiero zaczynał się odbudowywać po skutkach pandemii, SUV-y znów wyskoczyły daleko przed szereg: zarejestrowano ich 208,7 tys., co stanowiło wzrost r./r. o prawie jedną piątą w porównaniu z niespełna 5-proc. wzrostem całego rynku.

Część z właścicieli tych samochodów, to na pewno przedsiębiorcy, którzy będą musieli poważnie przemyśleć opłacalność ich utrzymania w firmowej flocie. Może … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPożar w kotłowni w Tworkowej / 7 lutego 2024 r.
Następny artykułGranica Finlandii z Rosją pozostanie zamknięta. Helsinki przypominają przyczynę