A A+ A++

Szanowni Mieszkańcy,

Urząd Miejski w Krotoszynie informuje, że od 14 lutego 2024 roku rozpoczyna akcję roznoszenia decyzji podatkowych w sprawie podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego, łącznego zobowiązania pieniężnego na rok 2024 na terenie miasta Krotoszyna

Natomiast na terenie gminy decyzję podatkowe będą roznoszone przez sołtysów danej wsi.

Zgodnie z art. 144 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku – Ordynacja podatkowa organ podatkowy doręcza pisma: – za pokwitowaniem, za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 roku – Prawo pocztowe, pracowników urzędu obsługującego ten organ (czyli Pracowników Urzędu Miejskiego w Krotoszynie), funkcjonariuszy celnych lub upoważnionych pracowników innego organu podatkowego lub przez organy lub osoby uprawnione na podstawie odrębnych przepisów.

Decyzje doręczane będą od poniedziałku do niedzieli w godzinach od 10.00 do 20.00.

W dni powszednie doręczanie korespondencji przez urzędnika odbywać się będzie po godzinach jego pracy.

Doręczyciele – pracownicy Urzędu – nie pobierają żadnych kwot pieniężnych, mają jedynie dostarczyć przesyłkę.

Każdy z Pracowników będzie posiadał przy sobie identyfikator, który na żądanie Podatnika zobowiązany jest okazać.

Osoby odbierające decyzje proszone są o składanie czytelnych podpisów na potwierdzeniu odbioru i dlatego też warto przygotować własny długopis, celem złożenia podpisu.

W przypadku Państwa pytań lub wątpliwości prosimy konsultować się z pracownikami Wydziału Finansowo-Budżetowego Urzędu Miejskiego w Krotoszynie, numery telefonów podano w decyzjach podatkowych. Dla podatników opłacających podatek od nieruchomości od nieruchomości znajdujących się na terenie miasta Krotoszyna nr telefonu to 62 722 74 84, a dla podatników, którzy posiadają nieruchomości lub grunty rolne na terenie gminy Krotoszyn – nr telefonu to 62 722 74 50.

Urzędnik może zostawić przesyłkę u sąsiada, jeśli ten przedłoży pisemne upoważnienie adresata przesyłki, pozwalające sąsiadowi na odbiór decyzji podatkowej.

Natomiast w przypadku, braku doręczenia przesyłki przez pracownika urzędu podatnikowi, taka przesyłka jest doręczana za pośrednictwem Urzędu Pocztowego.

Akcja potrwa do 26 lutego 2024 roku.

Przy okazji wyczulamy naszych podatników na wszelkie próby oszustwa. Na żądanie podatnika doręczyciele zobowiązani są do przedstawienia identyfikatora służbowego, ponadto żaden urzędnik nie będzie np. na miejscu przyjmować od nas opłaty na rzecz podatku.

Zachęcamy do wyboru następujących form płatności:

Podatnik może skorzystać z bankowości elektronicznej i zapłacić podatek bez wychodzenia z domu. dokonując zapłaty na konta indywidualne wskazane w decyzjach podatkowych, które Państwo posiadacie tj. podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego

lub dokonać zapłaty w oddziale banku Santander Bank Polska S.A. Krotoszyn oraz placówkach Poczty Polskiej zlokalizowanych na terenie gminy Krotoszyn – Podatnik nie ponosi żadnych dodatkowych opłat za wykonanie wpłaty. Urząd zapewnia również możliwości regulowania zobowiązań podatkowych za pośrednictwem strony internetowej – obywatel.gov.pl i eboi.um.krotoszyn.pl

Nowością od stycznia 2024 roku jest możliwość korzystania aplikacji mobilnej mObywatel.

Od 1 kwietnia 2022 roku w kasie Urzędu Miejskiego w Krotoszynie nie jest przyjmowana gotówka, ale zawsze można dokonać zapłaty podatku w formie bezgotówkowej tj. kartą płatniczą lub telefonem w godzinach od 8.00 do 15.00 od poniedziałku do piątku.

Ponadto poboru podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego lub łącznego zobowiązania pieniężnego za 2024 rok w formie gotówkowej dokonują sołtysi danej wsi.

Dodatkowa informacja dla posiadaczy psów:

Pracownicy doręczający decyzje podatkowe są wyposażeni w krótką informację dla posiadaczy psów.

W tej informacji została podana wysokość stawki za posiadanie psa i sposób jej zapłaty tj numer konta bankowego oraz termin płatności.


UWAGA!!!

Od roku 2022 uległ zmianie sposób podpisu decyzji wymiarowych podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości oraz łącznego zobowiązania pieniężnego.

Na decyzjach wymiarowych widnieć będzie nadruk imienia i nazwiska wraz ze stanowiskiem służbowym osoby upoważnionej do jej wydania (bez własnoręcznego podpisu). – Zgodnie z art. 210 § 1a Ordynacji podatkowej decyzja w sprawie ustalenia zobowiązania podatkowego w podatku od nieruchomości, podatku rolnym lub podatku leśnym, w tym w formie łącznego zobowiązania pieniężnego, sporządzona z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego, może zamiast podpisu własnoręcznego osoby upoważnionej do jej wydania, zawierać podpis mechanicznie odtwarzany tej osoby lub nadruk imienia i nazwiska wraz ze stanowiskiem służbowym osoby upoważnionej do jej wydania.

Zastępca Skarbnika

Wioleta Kaźmierczak

62 722 74 30

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWezwano śmigłowiec, bo nie było karetki
Następny artykułInformacje z Mazowsza 46