Wczoraj mieszkańcy Zabrza oraz okolicznych miast uczestniczyli w hucznej imprezie z okazji otwarcia Centrum Przesiadkowego Zabrze Rokitnica. Nowe węzły przesiadkowe będą w pełni funkcjonować od 10 lutego br.
Otwarcie Centrum Przesiadkowego z przytupem
Mieszkańcy Zabrza długo czekali na ten moment. Po długiej i wymagającej pracy wykonawców nowoczesne centra przesiadkowe znajdujące się przy ulicy Goethego i ulicy Krakowskiej w końcu zostały ukończone i już niebawem zostaną oddane do użytku mieszkańców. Oba centra zostaną uruchomione w sobotę 10 lutego, jednak zanim to nastąpi, dla zabrzan przygotowano koncerty. Wczoraj na scenie wystąpił Skolim. Natomiast dzisiaj będziemy mogli usłyszeć największe hity Matta Palmera i zespołu Verba.
– Niezwykłe projekty dla niezwykłych Zabrzan! Centrum przesiadkowe w Rokitnicy otworzyliśmy dziś razem z mieszkańcami Miasto Zabrze, dla których wystąpił Skolim. Dzięki nowemu obiektowi będziemy mogli korzystać z komunikacji miejskiej w znacznie bardziej komfortowych warunkach – napisała Małgorzata Mańka-Szulik, prezydent Zabrza.
Nowe Centrum Przesiadkowe w Zabrzu
Budynek, który powstał przy ul. Goethego ma cztery kondygnacje i powierzchnię ok. 10,4 tys. metrów kwadratowych. Na pierwszej znajdują się perony komunikacji publicznej, na drugim i trzecim poziomie znajdują się miejsca parkingowe. Jest ich w sumie 140. Na samej górze powstał ogród oferujący chwilę relaksu pasażerom oczekującym na transport. W centrum przy ul. Goethego nie zabraknie też punktów usługowych.
W Rokitnicy zbudowano natomiast perony otwarte i niewielki parking zewnętrzny. Ten obiekt, z poczekalnią i drobnymi usługami, ma z kolei 276 metrów kwadratowych.
W obu miejscach dostępne mają być także stacje ładowanie pojazdów elektrycznych, strefy Kiss&Ride oraz infrastruktura towarzysząca (biletomaty, tablice dynamicznej informacji pasażerskiej i tablice zajętości miejsc na parkingu P&R).
– Dzięki realizacji inwestycji poprawimy jakość komunikacji oraz przesiadania się na transport zbiorowy i rowerowy. Wzrośnie również liczba miejsc parkingowych. Inwestycja będzie służyła mieszkańcom Zabrza oraz podniesie poziom bezpieczeństwa. Istotnym efektem realizacji projektu będzie redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza – komentuje prezydent Zabrza Małgorzata Mańka-Szulik.
Przebudowana została również sąsiadująca z obiektem infrastruktura drogowa, gdzie powstała ścieżka rowerowa i wymienione zostało oświetlenie.
Budowa centrum przesiadkowego w Rokitnicy oraz centrum przesiadkowego przy ul. Goethego w Śródmieściu to projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020: „Centrum Przesiadkowe w Zabrzu”. Wartość całkowita zadania wynosi: 127 732 462,47 zł, z czego dofinansowanie UE wyniosło: 95 278 725,03 zł.
W centrum Zabrze Goethego będą zatrzymywać się autobusy aż 33 linii
Z dwóch nowo wybudowanych węzłów przesiadkowych Zabrze Goethego jest tym większym. Tutaj na sześciu przystankach będą zatrzymywać się autobusy aż 33 linii: M16, M24, 6, 7, 7N, 15, 23, 32, 32N, 47, 81, 83, 86, 89, 111, 156, 198, 199, 234, 250, 270, 280, 286, 617, 617N, 647, 659, 706, 709, 720, 840, 840N i 932. Korzystając z tych połączeń, będzie można dojechać m.in. do: Biskupic, Grzybowic, Helenki, Kończyc, Mikulczyc, Pawłowa i Zaborza w Zabrzu, ale i do Bytomia, Chorzowa, Gliwic, Katowic, Piekar Śląskich, Rudy Śląskiej, Świętochłowic i Tarnowskich Gór.
Jedenaście linii w centrum przesiadkowym Rokitnica Pętla
Na tym dworcu autobusy będą odjeżdżać z pięciu przystanków. Dzięki liniom: 15, 20, 57, 81, 83, 92, 111, 132, 158, 169 i 617N będzie można dojechać m.in. do takich dzielnic jak: Helenka, Mikulczyce, Biskupice i Grzybowice w Zabrzu oraz Bytomia, Chorzowa, Gliwic, Pyskowic, Tarnowskich Gór i Zbrosławic.
Realizacja projektu pn. „Centrum Przesiadkowe w Zabrzu” jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, oś Priorytetowa IV „Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna”, działanie 4.5 „Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetlenie”, poddziałanie 4.5.1 „Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetlenie – ZIT”.
Szczegółowe informacje na temat funkcjonowania centrów przesiadkowych: https://rj.transportgzm.pl/news/i/2861/
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS