W pawilonie kas biletowych i poczekalni nie będzie plastikowej stolarki, a tania betonowa kostka na peronie leży tylko tymczasowo – zapewnia rzecznik spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, która modernizuje zabytkowy przystanek Warszawa Olszynka Grochowska.
Trwająca od lata 2023 r. modernizacja przystanku kolejowego Warszawa Olszynka Grochowska u zbiegu ulic Chłopickiego i Makowskiej w Warszawie niepokoi obrońców zabytków, w tym okolicznych mieszkańców.
Inwestycja jest częścią dużego projektu przebudowy linii kolejowej nr 7 (Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk) realizowanego na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Wawer kosztem ok. 422 mln zł.
Przystanek z wyspowym peronem i wybudowanym na jego środku pawilonem kas biletowych i poczekalni pod dachem o zadartych jak skrzydła połaciach od 2014 r. ujęty jest w gminnej ewidencji zabytków. Obiekty w tym kształcie powstawały w późnych latach 30. XX w. na elektryfikowanych odcinkach węzła kolejowego wokół Warszawy. Te, które uległy zniszczeniu w czasie wojny, odbudowywano w uproszczonej formie. Taką właśnie nadano przystankowi Warszawa Olszynka Grochowska.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS