W sobotę 3 lutego w Centrum Spotkania Kultur w Lublinie prestiżowym tytułem Ambasadora Województwa Lubelskiego za rok 2023 uhonorowano trzech laureatów – osobę, firmę i instytucję – którzy wnieśli istotny wkład w rozwój naszego regionu oraz w jego promocję w kraju i za granicą. Od tej chwili możemy pochwalić się 84 Ambasadorami Województwa Lubelskiego. Podczas uroczystej gali wręczono również ośmiu firmom z województwa lubelskiego certyfikaty projektu gospodarczego Marka Lubelskie.
Honorowy tytuł Ambasadora Województwa Lubelskiego jest przyznawany od 1999 roku. Samorząd województwa lubelskiego wyróżnia tych, którzy wnoszą wkład w rozwój regionu poprzez swoją działalność gospodarczą, naukową, kulturalną, sportową, społeczną, a ich osiągnięcia i zasługi budują oraz wzmacniają dobry wizerunek województwa w kraju i poza jego granicami. Dotychczas tym prestiżowym tytułem i statuetką uhonorowano 81 laureatów.
– Jestem zaszczycony i dumny, że mamy tak wielu znakomitych Ambasadorów – ludzi, instytucje i przedsiębiorstwa, dzięki którym nasze województwo jest dobrze postrzegane w Polsce, Europie i na świecie. Wszystkim nominowanym i nagrodzonym należą się wielkie wyrazy uznania oraz życzenia równie udanych działań i wybitnych osiągnięć w przyszłości. Bo sukcesy naszych Ambasadorów są sukcesami województwa lubelskiego, z którego pochodzą, z którym się utożsamiają, a niejednokrotnie wiążą z nim swoją życiową i zawodową aktywność – podkreślił marszałek województwa lubelskiego Jarosław Stawiarski.
Laureaci tytułu Ambasador Województwa Lubelskiego 2023:
- w kategorii firma: Spiżarnia Sp. z o. o. w Lublinie
Jedna z największych polskich firm zajmujących się dystrybucją produktów spożywczych i artykułów chemiczno-kosmetycznych na rynkach zagranicznych. Zatrudnia ponad 450 pracowników, posiada centrum dystrybucyjne w Lublinie oraz magazyny w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Holandii. Zaopatruje w towary ponad 1100 sklepów w krajach Europy Zachodniej, oferując 13 tysięcy artykułów z Polski, a także pochodzenia ukraińskiego i rumuńskiego. Od ubiegłego roku Spiżarnia jest sponsorem strategicznym klubu piłkarskiego Motor Lublin.
Nominowani byli również: Elremet Spółdzielnia Inwalidów w Białej Podlaskiej oraz Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Pryzmat Walery Sulewski, Mirosław Sulewski w Hrubieszowie.
- w kategorii instytucja: Politechnika Lubelska
Uczelnia, która w 2023 roku obchodziła jubileusz 70-lecia, jest regionalnym liderem pod względem liczby zgłoszeń patentowych i udzielanych praw własności przemysłowej. A to przekłada się na innowacyjność i gospodarczy rozwój województwa. Politechnika Lubelska współpracuje z ponad 220 jednostkami naukowymi z 50 krajów. Angażuje się także w projekty regionalne, na przykład Politechniczną Sieć Via Carpatia, oraz wspiera kluczowe dla Lubelszczyzny specjalizacje, jak cyfryzacja, uczestnicząc w Lubelskiej Unii Cyfrowej i w Regionalnym Centrum Medycyny Cyfrowej.
Nominowani byli również: Kameralna Orkiestra Akordeonowa Arti Sentemo oraz Roztoczański Park Narodowy.
- w kategorii osoba: Janusz Józefowicz
Jeden z najbardziej znanych polskich choreografów, aktor, scenarzysta i reżyser. Twórca słynnych musicali, jak „Metro”, „Piotruś Pan”, „Romeo i Julia”, dyrektor artystyczny Teatru Studio Buffo w Warszawie. Dzieciństwo i szkolne lata spędził na Lubelszczyźnie – w Borzechowie i Lublinie. Z naszym regionem wiąże swoje pierwsze, bardzo wczesne, działania artystyczne, głównie muzyczne. W III LO w Lublinie grał w zespole muzycznym, dał się także poznać – z sukcesami – jako uzdolniony tancerz.
Nominowani byli również: prof. PANS dr hab. inż. Arkadiusz Tofil – rektor Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Chełmie oraz skrzypaczka Zuzanna Małgorzata Budzyńska-Ogryzek.
Dzięki tegorocznej, 25. edycji, mamy już łącznie 84 ambasadorów, w tym 7 ambasadorów specjalnych (pełna lista laureatów: promocja.lubelskie.pl/promocja/ambasador-wojewodztwa-lubelskiego/).
Laureaci certyfikatu projektu gospodarczego Marka Lubelskie:
Podczas Gali certyfikaty odebrali również finaliści 18. edycji programu promocji gospodarczej Marka Lubelskie. Tegorocznymi laureatami projektu gospodarczego Marka Lubelskie zostali:
Amer-Pharma Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie
(branża spożywcza)
Firma od 2009 roku specjalizuje się w dostarczaniu innowacyjnej żywności funkcjonalnej i sportowej pod marką klienta oraz markach własnych. Firma posiada bardzo szeroką ofertę, m.in.: sosy, syropy zero kalorii, krople smakowe, bezcukrowe słodycze, masła orzechowe oraz odżywki sportowe. Działalność firmy koncentruje się na ponad 30 krajach w Europie i na Bliskim Wschodzie, m.in.: Wielka Brytania, Niemcy, Słowacja, Szwecja, Norwegia, Dania, Litwa, Kanada, Cypr, Katar.
C2C Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie
(branża produkcyjno-mechaniczna)
Producent opakowań ekologicznych. Firma jest członkiem Polish Circular Hotspot, który promuje ideę zrównoważonego rozwoju i oferuje klientom innowacyjne produkty wykonane z materiałów pochodzących w 100% recyklingu i folii biokompostowalnych. Procesy produkcyjne oparte są na odnawialnych źródłach energii. Firma stosuje nowoczesną technologię, która pozwala na pracę zgodną z ideą zero waste. Celem firmy jest promocja ograniczenia gospodarki liniowej ekonomią gospodarki o obiegu zamkniętym, w której materiały są redukowane, ponownie wykorzystywane lub poddawane recyklingowi, w celu włączenia ich do procesu produkcyjnego. Kierunki eksportu: Dania, Niemcy, Litwa, Czechy, Norwegia, Estonia i Rumunia.
Cieleśnica SA z siedzibą w Rokitnie
(branża spożywcza)
Na terenie i w zabudowaniach przedwojennej fabryki wódek i likierów firma prowadzi działalność produkcyjną, kulturalną oraz muzealną. W pobliskim pałacu znajduje się niewielki hotel z restauracją. Firma prowadzi sprzedaż ogólnopolską, natomiast kierunek eksportu to Wielka Brytania. Manufaktura Cieleśnica otworzyła ogólnodostępne Muzeum Fabryka Wódek i Likierów w Cieleśnicy. Firma jest także organizatorem Święta Ziół. Manufaktura wspiera poza tym inicjatywę pn. Czysta Rzeka. Kierunki eksportu: Wielka Brytania.
Greenland Technologia EM Sp. z o.o. z siedzibą w Janowcu n. Wisłą
(branża usługowa)
Zajmuje się produkcją i sprzedażą produktów opartych na Technologii Efektywnych Mikroorganizmów (EM), znajdujących bardzo szerokie zastosowanie w rolnictwie i ogrodnictwie, hodowli zwierząt czy biologicznym oczyszczaniu środowiska (komunalne i przydomowe oczyszczalnie ścieków, regeneracja gleb i zbiorników wodnych). Technologia EM to preparaty mikrobiologiczne składające się z występujących w różnych proporcjach synergicznie działających żywych kultur bakterii kwasu mlekowego, drożdży, bakterii fototroficznych, promieniowców, grzybów i innych pożytecznych mikroorganizmów powszechnie występujących w naturalnym środowisku. Produkty wytwarzane przez przedsiębiorstwo są ekologiczne i pomagają redukować zużycie chemii, nawozów sztucznych, antybiotyków. Proces produkcji przeprowadzany jest zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Firma prowadzi także sklep internetowy. Kierunki eksportu to m.in.: Litwa, Estonia, Czechy, Słowacja, Kazachstan, Hiszpania.
Karko Robert Karkowski z siedzibą w Biłgoraju
(branża odzieżowa)
Marka odzieży damskiej. Firma jest jednym z czołowych producentów odzieży damskiej w rozmiarach 38-56 w Polsce. Karko prowadzi sprzedaż wysyłkową na terenie całej Europy oraz w sklepach stacjonarnych. Wszystkie projekty ubrań to autorskie projekty firmy, które szyte są w polskich szwalniach. Firma kładzie nacisk na zrównoważony rozwój, a więc działania firmy skupiają się na minimalizowaniu wpływu działalności na środowisko naturalne. Firma podejmuje szereg działań w zakresie odpowiedzialności biznesu, m.in.: współpraca z przedsiębiorstwami społecznymi i organizacjami non-profit, wspieranie edukacji poprzez stypendia dla zdolnej młodzieży, wsparcie lokalnych klubów sportowych, a także wspieranie lokalnych fundacji i organizacji charytatywnych. Firma eksportuje produkty do wszystkich krajów UE, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, USA oraz Kanady.
Kojpasz Sp. J. Kossowski, Jakubiuk z siedzibą w Wisznicach
(branża produkcyjno-mechaniczna)
Firma, która od 30 lat zajmuje się produkcją pasz dla zwierząt gospodarskich, takich jak bydło, trzoda chlewna, drób wodny, konie i króliki. Kojpasz posiada dwie mieszalnie. W pierwszym zakładzie firma produkuje pasze i koncentraty konwencjonalne, natomiast w drugim zakładzie – pasze w standardzie BEZ GMO. Oferta firmy Kojpasz obejmuje także nawozy, środki ochrony roślin oraz materiał siewny zbóż, traw i kukurydzy. Firma Kojpasz prowadzi sprzedaż części do maszyn rolniczych oraz artykułów do produkcji rolnej. Bogato zaopatrzone trzy sklepy są chętnie odwiedzane przez klientów. Firma prowadzi także doradztwo w zakresie żywienia zwierząt, poprzez analizę pasz objętościowych, i na podstawie wyników analiz układa dawki pokarmowe.
MCL Łukasz Skowyra Restauracja Czarna Dama z siedzibą w Janowcu
(branża turystyczna)
Restauracja, gdzie tradycja spotyka się z nowoczesnością. W ofercie są klasyczne dania kuchni polskiej, lokalne potrawy, w których wykorzystuje się przepisy i receptury babć i starych książek kulinarnych. Restauracja promuje mięso z baraniny i jagnięciny oraz efektywnie w tym temacie współpracuje z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie. Aktualnie Czarna Dama uczestniczy w projekcie, którego celem jest produkcja wędlin długodojrzewających, wyrabianych z owiec ras rodzimych, które pasą się na zboczach janowskiego zamku. W restauracji promowane są lokalne piwa rzemieślnicze, wina z winnic z Małopolskiego Przełomu Wisły, sery kozie od lokalnych producentów oraz owoce i warzywa od lokalnych rolników.
Spiżarnia Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie
(branża usługowa)
Jedna z największych polskich firm zajmującą się dystrybucją towarów z branży FMCG, czyli produktów spożywczych (słodycze, przetwory, wędliny, nabiał) oraz artykułów chemiczno-kosmetycznych z magazynów w Polsce za granicę. Spiżarnia to wiodący dystrybutor polskich produktów na Wyspach Brytyjskich, ale również na terenie Irlandii, Niderlandów, Hiszpanii, Grecji, Belgii i Niemiec. Spółka wyróżnia się bogatą ofertą produktów pochodzących z rodzimego rynku, na którą składa się ponad 10 000 pozycji asortymentowych. Firma współpracuje z najbardziej znanymi markami, ale także z rzemieślnikami i małymi przedsiębiorstwami. Wśród marek dostępnych w ofercie firmy są m.in.: Marcinowa Spiżarnia, Polska Wieś, Swojscy i Wiejski Młyn. Spiżarnia oferuje kilkadziesiąt kategorii produktów spożywczych, m.in.: słodycze, kawy i herbaty, przetwory, napoje, wędliny, mięso, produkty schładzane, w tym nabiał i tłuszcze, ciasta gotowe, warzywa oraz artykuły chemiczno-kosmetyczne oraz produkty sezonowe. W Centrum Dystrybucyjnym w Lublinie znajduje się główny magazyn liczący blisko 25 tys. mkw.
W sumie w programie Marka Lubelskie uczestniczy już 108 firm z województwa lubelskiego (więcej o programie: marka.lubelskie.pl/).
Program artystyczny 25. Gali
25. jubileuszowa Gala Ambasadora Województwa Lubelskiego miała też bogaty program artystyczny. Gwiazdą wieczoru była jedna z najpopularniejszych polskich wokalistek Anita Lipnicka. Muzyczną oprawę Gali zapewnili też inni artyści: trio kameralistek – Aleksandra Głuch (skrzypce), Justyna Hebda (harfa) i Justyna Czuryło (flet); wokalista i trębacz Mateusz Mijal oraz Wiktoria Franciszka Trynkiewicz z zespołem Moonset Cover Band.
Niespodzianką był spektakl Teatru Piaskowej Animacji, w którym Marina Rysicz „namalowała” piaskiem obrazki z 25-letniej historii Ambasadora Województwa Lubelskiego.
zdjęcia Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS