Oczekiwanie na szczegóły dotyczące nowej trasy łączącej drogę wojewódzką nr 211 z Obwodnicą Metropolitalną dobiegło końca. Ujawniona została wizualizacja projektu, który ma przeciąć malowniczy jar rzeki Radunia, wprowadzając znaczące zmiany w lokalnej infrastrukturze drogowej. Nowa droga, przebiegająca przez Jar Raduni, staje się symbolem postępu technicznego, jednocześnie stawiając przed projektantami wyzwania związane z ochroną środowiska i krajobrazu.
Zakończenie prac projektowych nad dokumentacją koncepcyjną dla wybranego wariantu W2 nastąpiło w listopadzie ubiegłego roku, zwiastując kolejny krok w realizacji ambitnego projektu. Wizualizacja zaprojektowanej trasy pokazuje most o imponującej długości około 242 metrów, wznoszący się na wysokości około 30 metrów nad lustrem wody Raduni. Jest to odpowiedź na restrykcje miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, który wyklucza lokalizację przyczółków mostu bezpośrednio na skarpach jaru.
Oprócz przekroczenia jaru Raduni, projektowana trasa przecina również linie kolejowe nr 201 i nr 229, co wymaga budowy wiaduktu drogowego o długości około 110 metrów. Ten element projektu jest kluczowy ze względu na konieczność przejścia nad rozwidlającymi się torami kolejowymi oraz nowym drugim torem linii nr 201.
Zaprojektowano także skrzyżowanie typu rondo, które będzie punktem łączącym nowo projektowany odcinek drogi z DW211. Celem takiego rozwiązania jest zapewnienie płynności ruchu oraz bezpieczeństwa użytkowników drogi. Dodatkowo, trasa została zaplanowana w taki sposób, aby przebiegać przez działki rolnicze, z dala od zabudowań mieszkalnych, minimalizując w ten sposób oddziaływanie akustyczne na otoczenie.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS