Loubet, syn Yvesa, mistrza Europy z 1989 roku, dokonał przed sezonem 2024 sporych zmian. Przede wszystkim pożegnał się – przynajmniej tymczasowo – z hybrydowym samochodem grupy Rally1.
Kontrakt z M-Sportem nie został przedłużony i Francuz musiał rozejrzeć się za innym autem. Postanowił wrócić do kategorii WRC 2, w której triumfował w 2019 roku. Loubet związał się z Toksportem i otrzyma Skodę Fabię RS Rally2.
Zmiana nastąpiła także na prawym fotelu. Do rozstania z Nicolasem Gilsoulem doszło jeszcze przed zakończeniem sezonu 2023. Awaryjnie do Loubeta na Rajd Europy Środkowej wskoczył wtedy Benjamin Veillas. Było to jednak rozwiązanie prowizoryczne i 26-letni kierowca musiał rozejrzeć się za nawigatorem na pełen etat. Postawił na Lorisa Pascauda, 23-latka z jak dotychczas niewielkim doświadczeniem na szczeblu światowego czempionatu, który ostatnio był członkiem jego załogi szpiegowskiej.
Pierwszym wspólnym występem Loubeta i Pascauda będzie Qatar International Rally. Inauguracja programu WRC 2 nie jest jeszcze określona. Najprawdopodobniej przypadnie ona na Rajd Chorwacji lub Rajd Portugalii.
Polecane video:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS