Potwierdzanie wpłaty i wypłaty gotówki, polecenie przelewu można autoryzować w oddziale podpisem na ekranie dotykowym albo kodem otrzymanym esemesem.
Posługiwanie się tego typu nowoczesnymi metodami gwarantuje krótszy czas obsługi, automatyczną cyfrową archiwizację i znaczną redukcję zużywanego papieru – tłumaczą wprowadzenie nowinek bankowcy.
Warto sprawdzić: Co się musi stać, żeby bank przyszedł obsłużyć nas w domu
Do końca grudnia 2019 r. stanowiska doradców w 56 oddziałach PKO BP zostały wyposażone w ekrany dotykowe umożliwiające złożenie podpisu dla usług transakcyjnych: wpłaty i wypłaty gotówki w złotych i w walutach wymienialnych oraz polecenia przelewu w złotych. Do końca czerwca tego roku takie rozwiązanie będzie już w 500 oddziałach.
– Pracujemy nad rozszerzeniem katalogu usług, do których wykorzystywane będą ekrany – mówi Joanna Fatek z biura prasowego PKO BP. Dodaje, że klienci akceptujący swoje dyspozycje na ekranie dotykowym mogą otrzymać potwierdzenie tych operacji na adres e-mail lub w tradycyjnej formie papierowej.
Doradcy wykorzystują zatwierdzanie transakcji na ekranie dotykowym również do edukowania klientów i prezentowania możliwości serwisu transakcyjnego iPKO. – Tego typu działania to jeden z elementów optymalizacji i digitalizacji obsługi klientów. Naszym celem jest dalsze wzmacnianie wizerunku PKO Banku Polskiego jako instytucji nowoczesnej, zaawansowanej technologicznie – tłumaczy Joanna Fatek. Zapewnia, że klienci dobrze przyjęli nową formę autoryzacji dyspozycji i chętnie z niej korzystają.
Warto sprawdzić: Te banki dbają o wiernych klientów, a nie tylko nowych
To niejedyna innowacja. Kolejną jest autoryzacja 23 operacji kodem z esemesa, bez konieczności składania podpisu na dokumencie.
Bank wprowadza też rozwiązania proekologiczne. Zmniejszenie zużycia papieru ma spowodować przesyłanie do banku niektórych dokumentów w wersji cyfrowej. Można dostarczyć m.in. skan polisy ubezpieczeniowej do kredytu hipotecznego, legitymacji studenckiej, 40 różnych dyspozycji, np. pełnomocnictwa do rachunku bankowego, dyspozycji zastrzeżenia dokumentu, dyspozycji na wypadek śmierci klienta.
Pozwoliło to na redukcję zużycia papieru. W I połowie 2019 r. bank kupił o ponad 50 proc. mniej pudeł niż w takim samym okresie 2016 r. i dzięki temu „zaoszczędził” 3,8 ha lasu – to powierzchnia prawie sześciu boisk piłkarskich.
Nie tylko PKO BP idzie z duchem czasu
Credit Agricole rozważa wprowadzenie zatwierdzania transakcji podpisem na ekranie dotykowym. – Zależy nam, aby można było z tej możliwości korzystać w wielu sytuacjach, np. podpisywanie dokumentów, zatwierdzanie dyspozycji przez klienta. Chcielibyśmy, by było to możliwe i w placówce bankowej, i w aplikacji mobilnej – zapowiada Anna Grechowicz-Dorosz, dyrektor ds. innowacji banku Credit Agricole.
Santander Bank Polska testuje w od … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS