Nauka przez praktykę pozwala najmłodszym poznawać świat, ale jest przede wszystkim niesamowitą zabawą. Przekonały się o tym dzieci z grupy Skrzaty z Przedszkola nr 1 w Sulęcinie. Mali odkrywcy zrealizowali ostatnio kilka modułów, w których badaniu zostało poddane jedzenie. Eksperymenty kulinarne przeprowadzali za pomocą ryżu, makaronu, barwników, ale nie zabrakło również słodkich naleśników.
Jednym z pierwszych modułów zabawy było farbowanie ryżu za pomocą naturalnych składników. Dzieci uzyskały żółty ryż przy użyciu przyprawy curry, ryż zielony dodając zmiksowany szpinak, ryż czerwony mieszając z koncentratem pomidorowym i ryż brązowy dodając rozpuszczoną kawę. Zabawy sensoryczne dostarczyły rozmaitych bodźców, rozwijając przy tym zmysły i doznania malucha. Ogromną zaletą takich zabaw jest to, że najczęściej potrzebujemy do ich stworzenia podstawowych produktów, które znajdziemy w każdej kuchni.
Kolejnym przykładem produktu idealnego do zabaw sensorycznych jest makaron. Biorąc pod uwagę różnorodność jego kształtów, kolorów, struktur, wielkości, można go używać na wszelakie sposoby. Dzieci podczas zajęć nawlekały makaron na sznurek. Jest to bardzo ważna aktywność, która wspomaga małą motorykę i precyzję. Ponadto pozytywnie wpływa na koncentrację uwagi oraz sprawne funkcjonowanie spostrzegania wzrokowego.
W ostatnim module dzieci poznały, czym różni się kuchnia węgierska od polskiej. W większości opierają się o dobrze nam znane warzywa, mięsa i ryby. Niekwestionowaną królową wśród warzyw na Węgrzech jest papryka – znajdziemy ją prawie w każdym wytrawnym daniu. Miłośnicy deserów również znajdą coś dla siebie. Węgrzy słyną z tortu Dobosa, przepysznej strucli, wyjątkowych naleśników oraz delikatnego musu z jadalnych kasztanów. Przedszkolaki podczas swoich zajęć przygotowały wspólnie z paniami popularne naleśniki à la Gundel z orzechami włoskimi i sosem czekoladowym. Naleśniki bardzo smakowały dzieciom, a dzieci jednogłośnie stwierdziły, że naleśniki mogą jeść na śniadanie, obiad i kolację.
Fot: Katarzyna Pawlik
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS