Z kolei projekt ustawy o Inspekcji Transportu Drogowego ma przekształcić Inspekcję Transportu Drogowego w umundurowaną formację. Takie rozwiązanie ułatwi prowadzenie kontroli na terenie całego kraju, przez całą dobę.
Wiąże się to jednak z kosztami (ocenianymi na 40 mln zł rocznie) w postaci wyższych wynagrodzeń i wcześniejszego przejścia na emeryturę. Na nowe wydatki musi zgodzić się Ministerstwo Finansów i Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Na zmianach zależy przewoźnikom, którzy domagają się skuteczniejszych kontroli zagranicznej konkurencji oraz 900 pracownikom ITD. Związek Zawodowy Inspekcji Transportu Drogowego postuluje utworzenie na forum Rady Dialogu Społecznego zespołu, który przygotuje zmiany. – Utworzenie zespołu przy RDS ma na celu stwierdzenie celowości dokonania zmian organizacyjnych w ITD. Wierzymy, że zespół wskaże że charakter naszej pracy jest zbieżny z tym co robią służby mundurowe. Nie zgadzamy się na nierówne traktowanie zarówno wobec służb mundurowych, jak i pracowników korpusu służby cywilnej („urzędników”), w związku z tym poprosiliśmy o zgłoszenie konieczności utworzenia takiej grupy, by wytyczyć konkretny kierunek działania naszej formacji – opisuje przewodnicząca Rady Krajowej Związku Zawodowego Inspekcji Transportu Drogowego Urszula Cyprowska.
Podkreśla, że RDS nie ma na celu negocjacji podwyżek dla pracowników.
Czytaj więcej
Zaznacza, że związkowcy nie zgadzają się na przeprocedowanie wyłącznie odzespolenia. – Tylko odzespolenie w pakiecie z ustawą o Inspekcji Transportu Drogowego ma dla nas znaczenia – wskazuje Cyprowska.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS