Według najnowszych danych opublikowanych przez agencję badawczą ASM SFA średnia cena koszyka zakupowego w grudniu roku poprzedniego wzrosła o 4,3 procent. Informacje te zostały zebrane i zanalizowane przez specjalistów z ASM Sales Force Agency, którzy monitorują ceny najpopularniejszych artykułów codziennego użytku.
Analiza wykazała, że w grudniu średnia cena koszyka zakupowego zawierającego najchętniej kupowane produkty spadła w porównaniu do listopada, osiągając wartość 280,16 zł. To oznacza, że klienci musieli wydać mniej na te same produkty, które kupowali miesiąc wcześniej.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Badacze z ASM SFA zauważyli, że spadki cen odnotowano w siedmiu sieciach handlowych. W pozostałych sześciu sieciach, które były badane, ceny produktów były wyższe niż w listopadzie.
Zgodnie z danymi agencji, największy spadek średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w sieci, gdzie ceny spadły o 9,33 procent. Z drugiej strony, największy wzrost cen odnotowano w sklepach Kaufland, gdzie ceny wzrosły o 10,38 procent.
Przy analizie danych na przestrzeni roku, badacze z ASM SFA zaobserwowali wzrost cen badanych produktów w 9 na 12 analizowanych sieci. Największy wzrost cen koszyka odnotowano w sieci Netto. W tym sklepie, średnia cena koszyka w grudniu 2023 roku była wyższa aż o 60,92 zł niż rok wcześniej, co stanowi wzrost o 22,52 procent.
Z drugiej strony, spadek cen zaobserwowano w sklepach Auchan, Biedronka i Lidl. W sklepach Auchan ceny spadły o 10,40 procent, w Biedronce o 6,86 procent, a w Lidlu o 4,49 procent.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS