Od teraz, pacjenci logując się do Internetowa Konta Pacjenta przez profil zaufany, będą musieli potwierdzać swoją tożsamość kodem z SMS-a – przypomina Centrum e-Zdrowia.
Internetowe Konto Pacjenta – dwuetapowe logowanie przez profil zaufany
Ministerstwo Zdrowia i Narodowy Fundusz Pacjenta wprowadziły nowe zabezpieczenie przy logowaniu się do Internetowego Konta Pacjenta za pomocą profilu zaufanego. Po wpisaniu swoich danych z profilu zaufanego, pacjent dostanie na podany przy rejestracji numer telefony SMS-a z kodem potwierdzającym.
Internetowe Konto Pacjenta – logowanie przez profil zaufany
Do IKP przez profil zaufany można się zalogować na dwa sposoby:
- tak samo, jak na konto w banku lub w Envelo
- za pomocą nazwy użytkownika lub adresu e-mail podanego podczas zakładnia profilu zaufanego.
Jeśli pacjent wybierze drugą opcję, najpierw musi wpisać nazwę użytkownika lub adres e-mail oraz hasło do swojego profilu zaufanego. Następnie dostanie SMS-a z kodem potwierdzającym, który trzeba wpisać w okienko pojawiające się na ekranie i klikną przycisk “Potwierdź”.
Internetowe Konto Pacjenta – potwierdzenie profilu zaufanego przez mObywatela
Profil zaufany można też potwierdzić pushem odbieranym w aplikacji mObywatel. Wystarczy tylko zmienić sposób autoryzacji w profilu zaufany, poprzez wejście w zakładkę “Szczegóły profilu”, a następnie “Zmień metodę autoryzacji”. Na liście dostępnych możliwości pojawi się opcja “powiadomienia push”.
W każdej chwilii jednak można wrócić do potwierdzania logowania przez SMS z kodem.
Opracowała: Zuzanna Świerczek
Źródła:
Centrum e-Zdrowia
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS