A A+ A++

Dziś po południu otwarty dla kierowców został parking P+R na Górce Narodowej. Na dwóch poziomach wygospodarowano tam miejsce dla 465 pojazdów.

Fot. Bogusław Świerzowski / krakow.pl

Przypomnijmy, że od 8 stycznia pasażerowie mogą już korzystać z pętli tramwajowej i terminala autobusowego w ramach węzła przesiadkowego na Górce Narodowej. Kursują tam tramwaje linii nr 18 i 50. Od tego weekendu będzie tam docierać także linia nocna nr 69. Do terminala autobusowego dojeżdżają linie aglomeracyjne nr 217, 247, 257, 277 i 280, linia miejska nr 503, a także aglomeracyjna linia autobusowa nr 307.

Od 12 stycznia dla kierowców otwarty zostanie parking zlokalizowany nad pętlą i terminalem. – Najpierw uruchomiliśmy część węzła przesiadkowego dedykowany transportowi zbiorowemu, teraz czas na zmotoryzowanych. Parking będzie dostępny dla kierowców od godzin popołudniowych – informuje Łukasz Szewczyk, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich.

Parking P+R Górka Narodowa to konstrukcja dwupoziomowa. Na poziomie +1 wygospodarowano 220 miejsc. Tak też znajduje się specjalna sekcja składająca się z 18 miejsc dla osób niepełnosprawnych. Na poziomie +2 do dyspozycji jest 245 miejsc. Łącznie na Górce Narodowej może zaparkować 465 pojazdów. Na poziomie 0 zamontowano stojaki rowerowe. Dojazd do obiektu na Górce Narodowej jest możliwy od strony rozbudowanej al. 29 Listopada, a także od ulicy Papierni Prądnickich.

Na razie parking na Górce Narodowej będzie działać w systemie otwartym, podobnie jak dwa pozostałe parkingi zrealizowane przy linii tramwajowej na północ Krakowa. Za kilka tygodni na ulicach dojazdowych obiektów parkingowych uruchomione zostaną tablice z informacją o wolnych miejscach. Wtedy też na wszystkich parkingach P+R wybudowanych w ramach inwestycji tramwajowej obowiązywać będzie opłata zgodna z uchwałą Rady Miasta Krakowa. O objęciu obiektów parkingowych systemem zamkniętym oraz o zasadach, na jakich będą działać, poinformujemy odrębnym komunikatem. Warto wiedzieć, że łączna liczba miejsc postojowych na trzech parkingach P+R na północy (Krowodrza Gorka, Pachońskiego i Górka Narodowa) wynosi niemal 670.

Przypomnijmy, że zintegrowany węzeł przesiadkowy na Górce Narodowej to element wchodzący w skład budowy linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju etap III na odcinku Krowodrza Górka – Górka Narodowa. Potężny obiekt służący wszystkim użytkownikom ruchu został wybudowany w rekordowym tempie. Roboty konstrukcyjne rozpoczęły się wiosną ubiegłego roku po wcześniejszej remediacji zanieczyszczonego terenu, zgodnie z decyzją wydaną przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska.

Warto wiedzieć, że największa w ostatnich latach infrastrukturalna inwestycja miasta Kraków na północy – linia KST III do Górki Narodowej została dofinansowana w wysokości ok. 184 mln zł ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Do realizacji zadania dołożył się też polski rząd przekazując na tę inwestycję kwotę 38 mln zł w ramach rządowego Programu wsparcia przygotowań III Igrzysk Europejskich w 2023 r.


pokaż metkę


Autor:

Jan Machowski


Osoba publikująca:

Marta Müller-Reczek


Podmiot publikujący:

Wydział Komunikacji Społecznej


Data publikacji:

2024-01-11


Data aktualizacji:

2024-01-12

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolicjanci zakończyli niebezpieczną jazdę na serpentynach
Następny artykuł„Łączymy Pokolenia” – wspaniała inicjatywa z udziałem seniorów