A A+ A++

Wprowadzenie dyrektywy PSD2 i konieczność aktualizacji karty płatniczej – to przynęta, której używają oszuści rozsyłający wiadomości udające komunikaty Santander Banku. Instytucja ostrzega przed kampanią phishingową.

Atak skierowany na klientów Santander Bank Polska to przykład klasycznego phishingu. Pierwszym etapem jest fałszywy e-mail trafiający na skrzynkę ofiary. Wiadomość zawiera logo banku i wskazuje, że w związku ze wprowadzeniem unijnej dyrektywy PSD2 konieczne jest zaktualizowanie karty płatniczej na stronie banku.

W mailu znajduje się link prowadzący do strony przypominającej stronę logowania do bankowości internetowej banku. Po wyłudzeniu loginu i hasła użytkownik otrzymuje do wypełnienia formularz, w którym należy podać pełne dane karty płatniczej, łącznie z kodem CVV2/CVC2.

Bank zwraca uwagę na wiele elementów, które powinny zaalarmować uważnych internautów. Wiadomość e-mail wysyłana jest z adresu [email protected], a adres podrobionej strony internetowej jest inny niż oryginalnego serwisu banku. W treści wiadomości znajdują się także literówki i błędy interpunkcyjne.

Santander Bank przypomina o niebezpieczeństwach związanych z klikaniem w linki zawarte w wiadomościach od nieznanych nadawców. Zaleca także, by zawsze upewniać się, czy login i hasło do serwisu transakcyjnego wpisujemy na oryginalnej stronie internetowej banku.

MK

Źródło:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułLubelskie: Chciała uniknąć wypadku. Uderzyła w drzewo
Następny artykułDzień Babci i Dziadka w Domu Pomocy Społecznej w Nowej Dębie [zdjęcia]