A A+ A++

Oświetlenie samochodowe przez ostatnie lata przechodziło co najmniej kilka rewolucji. Pożegnaliśmy żarówki H7 na rzecz ksenonowych, a potem zaczęły pojawiać się diody LED. Teraz często mamy do czynienia z lampami adaptacyjnymi, matrycowymi, laserowymi… Są zaawansowane bardziej niż niejeden komputer i droższe od prostego, używanego samochodu. Również lampy z tyłu mocno się zmieniły. Diodowe, z dynamicznymi kierunkowskazami, a ostatnio – np. w Audi – z funkcją wyświetlania komunikatów innym kierowcom. Teraz nadchodzi kolejna zmiana. Do dobrze znanych kolorów oświetlenia dojdzie kolejny. Mowa o turkusowym. Lampy Mercedesów EQS i klasy S jeżdżących po drogach Newady i Kalifornii w USA będą mogły świecić właśnie w taki sposób. Dotyczy to zarówno fragmentów przednich reflektorów, jak i tylnych (obok „klasycznej” czerwieni) oraz typowych dla amerykańskiego rynku lamp obrysowych.

Nowe kolory świateł są testowane w Newadzie i Kalifornii

mat. prasowe

Czytaj więcej

Mercedes-Maybach EQS SUV

O co chodzi? Bynajmniej nie o tuning, a o to, by informować innych użytkowników drogi, że samochód porusza się w trybie jazdy autonomicznej na poziomie trzecim. Dotyczy to egzemplarzy z systemem Drive Pilot. Po ustawieniu odpowiednie … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPołączeni przez technologię: Jak cyfrowe narzędzia zmieniają komunikację?
Następny artykułWodór czy akumulator? Toyota stawia na dwa fronty i wkłada kij w mrowisko