Most na Narwi w ciągu drogi S61 ma mieć ponad 1200 metrów długości. Przy budowie najnowszej przeprawy wykorzystywane są trzy metody budowy. Od strony Jednaczewa układanie odbywa się metodą nasuwania podłużnego. Na przyczółku za wałem przeciwpowodziowym budowane są przęsła, które przy pomocy siłowników hydraulicznych nasuwane są na podpory. Na obecną chwilę na 8 podporach leży już jedna nitka. Awanbek, czyli metalowy dziób montażowy idący jako pierwszy, spoczywa już na dziewiątej podporze, a przed nim jeszcze 6.
Nad Narwią i starym zakolem most powstaje metodą nawisową. Na załączonych zdjęciach widać wysokie konstrukcjev podpór i zainstalowane wózki formowania nawisowego. Po północnej stronie rzeki, przeprawa budowana jest metoda klasyczną, na zdjęciach to gąszcz rusztowań.
Harmonogram robót zakłada udostępnienie do ruchu jednej nitki obwodnicy Łomży w połowie przyszłego roku.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS