W tym roku Red Bull również miał najmniejsza ilość czasu na rozwój swojego auta w tunelu i nie przeszkodziło mu to zdominować mistrzostw, wygrywając 21 z 22 wyścigów. W dużej mierze była to zasługa Maksa Verstappena, który sięgnął po rekordowe 19 wiktorii.
A to wszystko z jeszcze bardziej ograniczonym czasem pracy w tunelu aerodynamicznym i CFD za sprawą afery związanej z przekroczeniem limitu budżetowego za sezon 2021. Za to wykroczenie FIA nałożyła na Red Bulla karę w postaci dodatkowego ograniczenia czasu pracy inżynierów z Milton Keynes w tunelu aerodynamicznym o 10 procent.
W przyszłym roku Red Bull będzie więc miał większe pole manewru niż w sezonie 2023, mimo iż nadal będzie miał najmniej czasu ze wszystkich ekip na pracę w tunelu aerodynamicznym.
Poniżej przedstawiamy tabelę z zestawieniem limitów pracy nad aerodynamiką w sezonie 2024.
Poz. | Zespół | % prac w tunelu | sesje w tunelu | sesje CFD |
1 | Red Bull | 70% | 224 | 1400 |
2 | Mercedes | 75% | 240 | 1500 |
3 | Ferrari | 80% | 256 | 1600 |
4 | McLaren | 85% | 272 | 1700 |
5 | Aston Martin | 90% | 288 | 1800 |
6 | Williams | 95% | 304 | 1900 |
7 | Alpine | 100% | 320 | 2000 |
8 | AlphaTauri | 105% | 336 | 2100 |
9 | Alfa Romeo | 110% | 352 | 2200 |
10 | Haas | 115% | 368 | 2300 |
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS