Oszustwa „na pracownika banku” w ostatnim czasie stały się bardzo popularne. Niestety oszuści działają tak wiarygodnie, że gdy dzwonią do nas, to rozmówca przedstawia się za pracownika banku, dlatego połączenie nie wzbudza podejrzeń. Policja po raz kolejny apeluje o ostrożność i rozwagę!
Do kolejnego takiego oszustwa doszło w naszym mieście. We wtorek na komendę zgłosił się jastrzębianin, który został oszukany na kwotę 109 000 złotych!
Zobacz także
Na czym polegało oszustwo?
O tym jak przebiegało oszustwo informują policjanci.
Na jego telefon zadzwonił mężczyzna, który podał się za pracownika banku. Rozmówca poinformował go, że jego pieniądze są zagrożone, gdyż kobieta podająca się za Beatę Morek próbowała wziąć kredyt na jego dane. Rozmówca sprawiał wrażenie osoby profesjonalnej, chcącej uchronić swojego klienta przed utratą środków. Metodą na uchronienie pieniędzy miało być wypłacenie oszczędności i wpłacenie ich na konto techniczne. Dlatego, mężczyzna nakłoniony przez rozmówcę postanowił przekazać swoje środki finansowe na wskazane „bezpieczne” konto. Jastrzębianin wypłacił pieniądze z banku i za pośrednictwem BLIK-a w wpłatomacie wpłacił 109 tysięcy na wskazane konto.
Niestety to był duży błąd, bo gotówka zniknęła – mówią policjanci.
Policja apeluje o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi osobami. Pamiętajmy, że oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, by uzyskać, jak najwięcej informacji. Dlatego w kontaktach z nieznajomymi kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania. Jeżeli odbierzemy taki telefon, zawsze należy się rozłączyć i zdzwonić do swojego banku, aby zweryfikować, czy to o czym i informuje nas rozmówca, faktycznie polega na prawdzie!
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS