Kwestia nowego bolidu Ferrari również nie mogła zostać pominięta na świątecznym spotkaniu szefa zespołu z mediami. Grzeje ona bowiem włoską prasę, tym bardziej że Scuderia ma za sobą nieudany sezon 2023, w którym SF-23 sprawiało wiele problemów z zarządzaniem oponami.
Z tego powodu już pod koniec sierpnia Enrico Cardile zapowiedział stworzenie praktycznie nowego bolidu na przyszłoroczne zmagania i od wyjazdu z Abu Zabi pojawiają się różne ciekawe informacje na jego temat. Nie tak dawno Carlos Sainz zdradził, że zachowuje się zupełnie inaczej w symulatorze, a swoją opinię przekazał także Frederic Vasseur:
“Nie wiem, czy rewolucja to właściwe określenie. Od trzech lat mamy ten sam regulamin techniczny i przez to nie można jakoś mocno zmieniać projektu. W obecnych realiach różnice robią dziesiąte sekundy. Musimy zdecydowanie pójść do przodu i nie chcę go nie doceniać”, przyznał szef ekipy z Maranello, cytowany przez włoski Motorsport.
“Zmienimy 95% komponentów w bolidzie i w pewien sposób takie stwierdzenie może brzmieć jak rewolucja, ale tak nie jest. Wszystko będzie rozchodzić się o dziesiątki sekundy i mamy świadomość, że jeśli zbudujemy sobie większą przewagę nad rywalami, będziemy mieć właściwe osiągi, a jeżeli komuś z konkurencyjnych ekip uda to się zrobić lepiej, zostanie to zniwelowane. Aktualnie wszyscy naciskamy, włączając w to kierowców.”
Vasseur zaznaczył także, że tegoroczne problemy jego teamu nie wynikały tylko z problemów z degradacją ogumienia:
“Nie zawsze chodziło o opony. Czasami był to efekt mocniejszego naciskania, a np. Abu Zabi było idealnym przykładem tego, jak zarządzać ogumieniem. Na początku sezonu chcieliśmy jednak gonić rywali, więc musieliśmy cisnąć do maksimum i uważam, że deficyt tempa w postaci degradacji opon był właśnie efektem tej sytuacji.”
“Tutaj nie chodziło tylko o charakterystykę samochodu. Trudno też określić, czy zanotowaliśmy progres na polu zarządzania oponami. Trafniejsze będzie stwierdzenie, iż poprawiliśmy ogólne tempo tej konstrukcji.”
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS