Można by więc domniemywać, że to koszty pracy wymusiły wzrost cen. To jednak przesadna supozycja, bo nie ważą one aż tak w budżecie sieci typu fast food. McDonald’s nie ujawnia co prawda takich danych, ale już w giełdowej spółce AmRest, operatorze m.in. KFC, stanowią one około 22–23 proc. kosztów operacyjnych i ten udział nie zmienił się na przestrzeni dekady. Więcej tłumaczy rzut oka na wyniki McDonald’s w Polsce. W ciągu dziesięciu lat niemal podwoił on skalę działania, ale zyski rosły mu dwa razy szybciej: ze 102 do 384 mln zł w 2022 roku. Oznacza to, że marżę zysku netto zwiększył w tym czasie z 9,6 do 19,3 proc. Tak się składa, że podobnie rosła cena Big Maca.
Oryginalne źródło: ZOBACZ
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS