A A+ A++

Zara zapewne nie chciała takiego szumu wokół swojej linii Atelier. Firma odzieżowa została skrytykowana po tym, jak w kampanii reklamowej wykorzystała zdjęcia przypominające obraz z wojny między Izraelem a Hamasem w Strefie Gazy.

Kontrowersyjna kampania do kosza. Zara straciła miliony dolarów
Kontrowersyjna kampania do kosza. Zara straciła miliony dolarów
fot. diet_prada / / Instagram

Modelka Kirsten McMenamy stoi wśród gruzów (z remontu) i trzyma na ramieniu owiniętego w biały materiał manekina. Na drugim matka chowa swoje dziecko w całunie po bombardowaniach w Strefie Gazy. Inne zdjęcia reklamowe Zary przedstawiają manekiny bez rąk, czy modelkę siedzącą na drewnianym pudełku. Wszystko to rozgrywa się w scenerii zniszczonego pomieszczenia.

Nie trzeba było długo czekać, by sieć wypełniła się komentarzami co najmniej o “brak wrażliwości”. “To musi być część wyjątkowo niefortunnej kampanii reklamowej lub po prostu otwarta kpina z ludobójstwa” – to tylko jeden z wpisów z mediów społecznościowych. Użytkownicy X (dawniej Twitter) wezwali do bojkotu marki, stosując hasztag #BoycotteZara.

Po kilku dniach Zara usunęła wszystkie zdjęcia i wdała komunikat cytowany przez agencję Reuters. Kampania reklamowa miała zostać wymyślona w lipcu. Zdjęcia, robione we wrześniu, były inspirowane pracownią artysty z drabinami, materiałami do pakowania, drewnianymi skrzydłami czy asystentami w kombinezonach. To “seria obrazów nieskończonych rzeźb w pracowni i została stworzona wyłącznie w celu zaprezentowania rzemieślniczej odzieży w kontekście artystycznym”. Hamas zaatakował izraelskie osiedla i festiwal SuperNova 7 października, a więc prawie miesiąc później. Jak przeczytać można dalej w oświadczeniu firmy odzieżowej: “niestety niektórzy klienci poczuli się urażeni tymi zdjęciami, które zostały teraz usunięte i zobaczyli w nich coś dalekiego od zamierzeń, kiedy je tworzono. Żałujemy, że doszło do tego nieporozumienia. Chcielibyśmy zapewnić o naszym szacunku do wszystkich”. 

Kolekcja Atelier jest jedną z najdroższych w ofercie Zary. Ceny zaczynają się do 229 dolarów (ok. 920 zł) za szarą wełnianą marynarkę z grubymi dzianinowymi rękawami do 799 dolarów (ok. 3200 zł)  za skórzaną kurtkę nabijaną ćwiekami. 

Reklamowe katastrofy w świecie mody:

Balencianga użyła w swoich reklamach zdjęć kilkuletnich dzieci z misiami z kieliszkami czy ubranymi w stylu przypominającym sadomasochistyczne akcesoria erotyczne. Wywołało to protesty środowisk zajmujących się ochroną praw nieletnich.

Dolce&Gabbana w Chinach została usunięta za kampanię e-commerce, w której modelki usiłowały jeść spaghetti pałeczkami. 

***

Popkultura i pieniądze w Bankier.pl, czyli seria o finansach “ostatnich stron gazet”. Fakty i plotki pod polewą z tajemnic Poliszynela. Zaglądamy do portfeli sławnych i bogatych, za kulisy głośnych tytułów, pod opakowania najgorętszych produktów. Jakie kwoty stoją za hitami HBO i Netfliksa? Jak Windsorowie monetyzują brytyjskość? Ile kosztuje nocleg w najbardziej nawiedzonym zamku? Czy warto inwestować w Lego? By odpowiedzieć na te i inne pytania, nie zawahamy się zajrzeć nawet na Reddita.

Źródło:
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułLXXI zwyczajna sesja Rady Miejskiej w Brzozowie
Następny artykułGrudzień to dobry moment, aby zaszczepić się przeciwko grypie.