Trzy możliwe trasy przebiegu szybkiej kolei z Warszawy przez Centralny Port Komunikacyjny Solidarność do Łodzi przewiduje Strategiczne Studium Lokalizacyjne CPK, zaprezentowane wczoraj przez spółkę przygotowującą budowę lotniska i prowadzących doń szybkich tras kolejowych.
Najważniejsza z nich i mająca być wybudowana jako pierwsza, a uruchomiona wraz ze startem lotniska, to tzw. “igrek”, czyli trasa z Warszawy przez lotnisko, Łódź, do Wrocławia i Poznania. Jak widać z map zaprezentowanych na stronie CPK, w każdym z proponowanych trzech wariantów przebiega ona blisko Łowicza, mając pod Bełchowem węzeł umożliwiający połączenie jej z torami linii Łowicz – Skierniewice.
fot. www.cpk.pl
Warianty proponowane przebiegają:
– zielony: przez Humin Dobra Ziemskie – między Sokołowem a Podsokołowem – przez Łasieczniki – między Nieborowem a Piaskami – przez Dzierzgów, Dzierzgówek, Bobiecko, Wrzeczko, Czatolin, między Dmosinem a Nagawkami
– pomarańczowy: jak wyżej, tyle, że na terenie gminy Bolimów na południe od Humina i między Podsokołowem a Bolimowem, a za Łyszkowicami na zachód od Uchania Górnego i w okolicach Nadolnej
– niebieski: na południe od autostrady A2, przez Joachimów Mogiły i lasy Puszczy Bolimowskiej – między Dzierzgówkiem a Bełchowem – na południe od Łyszkowic, lekko na wschód od szlaku pomarańczowego
Pełnomocnik rządu d.s. CPK Marcin Horała stwierdził wczoraj, że zaprezentowane warianty przebiegu tras mają charakter orientacyjny, a ostateczny przebieg tej i innych linii kolejowych do lotniska będzie zależał od wyników konsultacji społecznych, badań środowiskowych i uwarunkowań technicznych. Konsultacje mają ruszyć już w lutym – formularz konsultacyjny, dostępny dla każdego, ma być zamieszczony na stronie cpk.pl
Obszernie na ten temat za tydzień w Nowym Łowiczaninie.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS