-
Utworzone przez:
Dodaj komentarz
Najnowsze aktualności dla Świdnicy
Komunikaty firm
Czy sprawy urzędowe można załatwiać w kapciach? Jasne! Nie musisz już iść do urzędu, by złożyć wniosek o nowy dowód osobisty, czy zawnioskować o odpis aktu stanu cywilnego. Te i wiele innych spraw możesz załatwić przez Internet, siedząc wygodnie w ulubionym fotelu. e-Polak Potrafi! Urząd w domu Kiedy już rozsiądziesz się w fotelu lub na kanapie, wejdź na stronę www.gov.pl. To tam znajdziesz informacje o wszystkich naszych e-usługach, a także proste instrukcje jak z nich korzystać. To nic skomplikowanego. Na pewno sobie poradzisz. dla rodziców: zgłoszenie urodzenia dziecka, złożenie wniosku o 500+, Przez Internet możesz się także m.in. zameldować lub wymeldować czy założyć działalność gospodarczą. Moglibyśmy długo wymieniać… -Stale pracujemy nad nowymi e-usługami. Wszystko po to, by ułatwiać Polakom życie – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. Listę wszystkich e-usług znajdziesz na www.gov.pl/uslugi-dla-obywatela. Skorzystaj z wygodnej wyszukiwarki – dzięki niej pójdzie Ci sprawniej. Profil zaufany na start Aby korzystać z e-administracji potrzebujesz profilu zaufanego (PZ). To Twój klucz do e-usług – bezpłatne i bezpieczne narzędzie, dzięki któremu potwierdzisz w Internecie swoją tożsamość. Załóż go od ręki. Masz do wyboru dwie możliwości: 1. Skorzystaj z bankowości elektronicznej. Jeśli masz konto w bankach: PKO Bank Polski SA, Santander, Bank Pekao, mBank, ING Bank Śląski, Alior Bank, Millennium Bank, T-Mobile Usługi Bankowe lub na platformie Envelo możesz założyć PZ przez Internet. Cały proces zajmie Ci kilka minut: Krok 1: w systemie bankowości elektronicznej Twojego banku wypełnij formularz o założenie profilu zaufanego. Krok 2: operację potwierdź bankowym kodem autoryzacyjnym. Na adres mailowy otrzymasz potwierdzenie założenia konta. 2. Załóż PZ online i potwierdź go w ciągu 14 dni w jednym z 1500 Punktów Potwierdzających. Krok 1: wejdź na stronę www.pz.gov.pl i wybierz możliwość założenia profilu zaufanego z potwierdzeniem w Punkcie Potwierdzającym, Krok 2: po założeniu PZ w Internecie, idź do Punktu Potwierdzającego. Masz na to 14 dni od złożenia wniosku. Sprawdź, gdzie w Twojej okolicy znajduje się najbliższy. Spotkajmy się na Mój Gov Kiedy już masz profil zaufany i jesteś na stronie www.gov.pl zaloguj się do panelu Mój Gov (znajdziesz go w prawym górnym rogu strony). -Jedno proste i intuicyjne logowanie daje dostęp do naszych osobistych danych zgromadzonych m.in w rejestrze PESEL, Rejestrze Dowodów Osobistych oraz danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów nt. posiadanych pojazdów – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – Po zalogowaniu do panelu Mój Gov, bez konieczności dodatkowego uwierzytelniania, użytkownik dostaje też dostęp do systemów PUE ZUS [Platforma Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych] oraz Indywidualnego Konta Pacjenta – dodaje szef MC. Logowanie do panelu Mój Gov daje dostęp do takich e-usług jak:
Prawdziwą rewolucją jest dostępna w Mój Gov nowa skrzynka (jeszcze w wersji beta) służąca do wymiany korespondencji z urzędami. Od teraz, aby wysłać pismo do urzędu nie musisz już wchodzić na platformę ePUAP. Nowa skrzynka ma możliwość konfiguracji i prowadzi użytkownika krok po kroku. Już dziś ponad 40% użytkowników łączy się z www.gov.pl z telefonów. Dlatego skrzynkę zaprojektowano zgodnie z potrzebami dzisiejszego mobilnego użytkownika, który załatwia usługi w smartfonie. -Mój Gov to nie tylko prosty i przejrzysty interfejs. To przede wszystkim przełomowe narzędzie w rozwoju polskiej e-administracji – mówi minister Marek Zagórski. – To milowy krok w transformacji od Polski papierowej do cyfrowej. Źródło: www.gov.pl |
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS