Andrea Piccini przyznał, że został zaskoczony, gdy nowy samochód szykowany do WEC oraz IMSA wyprzedził wszystkie auta klasy GTP (Hypercar w mistrzostwach świata) podczas pierwszego dnia jazd w Daytonie. Mimo obecności na oficjalnych testach, pojazd nie zostanie wystawiony w styczniowym, 24-godzinnym wyścigu na tym obiekcie. Sportowy debiut w amerykańskiej serii zaliczy dopiero podczas rundy w Sebring.
– Myślę, że samochód rozwija się dobrze – powiedział Piccini, którego zespół prowadzi program Lamborghini. – Pierwszy dzień był bardzo pozytywny, pojazd działał bez większych problemów.
– Szczerze mówiąc, tempo jest obiecujące. Czasy były świetne i trochę nas to zaskoczyło, że od razu byliśmy tak konkurencyjni. W każdym razie mamy jeszcze wiele do zrobienia, aby uczynić samochód bardziej niezawodnym, regularnym i odpowiednio obchodzącym się z oponami – wskazał.
Piccini był również zadowolony z dotychczasowej solidności samochodu. Poinformował także, że poważny wypadek Mirko Bortolottiego podczas drugich pełnych testów na torze Paul Ricard, w trzecim tygodniu sierpnia, nie spowolnił zbytnio programu rozwojowego.
– Takie rzeczy trzeba brać pod uwagę. Wypadki się zdarzają podczas prac rozwojowych – przyznał. – Po tym zdarzeniu mieliśmy zaplanowane od razu kolejne testy, ale w zaistniałych okolicznościach musieliśmy nieco zmienić program.
– Nie mogę powiedzieć, że wypadek był pozytywny, ale pokazał nam obszary, które musieliśmy poprawić w samochodzie. Z negatywnego zdarzenia wyciągnęliśmy pewne produktywne wnioski i mamy mocniejsze i jeszcze bardziej niezawodne auto – wskazał.
– Program testowy od samego początku przebiegał praktycznie bez większych problemów, oprócz pierwszego dnia, gdy musieliśmy poprawić kilka drobnych rzeczy w silniku. Przejechaliśmy już dużo kilometrów. Owszem, pojawiały się drobne problemy, wymienialiśmy pewne elementy, sporo zajmowaliśmy się ustawieniami elektroniki, aby jak najlepiej wykorzystać moc układu hybrydowego – dodał. – Jesteśmy jeszcze dalecy od doskonałości, w kontekście wykorzystania możliwości jednostki napędowej. Natomiast mówiąc tak ogólnie, do tej pory większość rzeczy układała się dobrze.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS