Trwają ostatnie prace przy nowym wiadukcie na ul. Powstańców Śląskich. Ich zakres obejmuje przebudowę ul. 11 Listopada i sięga aż do skrzyżowania z ul. Kropidły. Jak ten rozmach inwestycyjny PKP PLK ma się do planów puszczenia w tym miejscu trasy średnicowej?
Wariant trasy średnicowej, który równo rok temu otrzymał zielone światło z Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, został zaprojektowany równolegle do linii kolejowej E30. Trasa miałaby się rozpoczynać przy ul. Prószkowskiej, a następnie biec nad ulicą Krapkowicką, nad Kanałem Ulgi i nad fragmentem wyspy Bolko przy torach kolejowych. Nad Odrą powstałby most drogowy o rozpiętości ok. 236,0 m.
Trasa średnicowa. MZD zmodyfikował pierwotny wariant
Od początku projektowania inwestycji konfliktowy był jednak odcinek biegnący przez wyspę Pasiekę. “W odpowiedzi na uwagi mieszkańców, na etapie oceny oddziaływania na środowisko przeprowadzono rewizję pierwotnego wariantu trasy średnicowej. Wprowadzenie modyfikacji pozwoliło na odsunięcie się od zabudowy mieszkalnej przy ul. Kropidły oraz uzyskanie większego komfortu przy prowadzeniu ciągów pieszych i pieszo-rowerowych wzdłuż projektowanej trasy” – czytamy w “Raporcie o oddziaływaniu na środowisko przedsięwzięcia polegającego na budowie trasy średnicowej”, powstałym na zlecenie MZD.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS