Firma SPS Mieczkowski spod Bydgoszczy stanęła na drodze firmie Newag SA z Nowego Sącza, wygrywając duży przetarg na serwis pociągów przez nich produkowanych. Dlatego Newag użył cyberbroni, a SPS – hakerów.
Skandal na polskim rynku kolejowym. To historia jak z thrillera sądowego Johna Grishama, a ujawnili ją dziennikarze Onet.pl, a także portal Zaufana Trzecia Strona. Bohaterami są: notowana na giełdzie firma Newag SA z Nowego Sącza, jedno z oczek władzy PiS; Serwis Pojazdów Szynowych Mieczkowski
z Lisiego Ogona zaatakowany cyberbronią oraz hakerzy, którzy pojawili się z odsieczą.
Newag – konkurent bydgoskiej Pesy
Kontrolowany przez milionera Zbigniewa Jakubasa Newag SA to notowany na giełdzie największy konkurent bydgoskiej Pesy, także produkujący elektryczne lokomotywy i składy o nazwie Impuls. Jego pociągi wożą pasażerów PolRegio, Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie czy Kolei Dolnośląskich. Newag produkuje, ale od pewnego czasu nie serwisuje swoich pojazdów, bo rynek takich usług uwolniła dla mniejszych firm Europejska Agencja Kolejowa, zezwalając na serwis nie tylko producentom. Skończył się więc dyktat cenowy, a zaczęła konkurencja w bardzo intratnym sektorze. Warto wiedzieć, że koszt serwisu jednej lokomotywy może wynieść nawet kilkaset tysięcy złotych.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS